Polacy nie rozpili się w izolacji. Sprzedaż alkoholu spadła

Sprzedaż alkoholu ogółem nieco spadła. Jedną z najszybciej rosnących kategorii jest wino.

Aktualizacja: 17.12.2020 06:06 Publikacja: 16.12.2020 21:00

Polacy nie rozpili się w izolacji. Sprzedaż alkoholu spadła

Foto: Adobe Stock

Z danych Nielsena wynika, że od listopada 2019 r. do października 2020 r. sprzedaż alkoholu w Polsce wartościowo wzrosła 7 proc., co jest m.in. efektem wzrostu cen na skutek podwyżek akcyzy. Ilościowo rynek spadł jednak o 1 proc. Mocno rośnie kategoria win – stołowe zyskały 9 proc., do 2,3 mld zł, zaś ilościowo wzrosły o 6 proc. – Najdynamiczniej rozwijającym się segmentem są wina musujące, na które Polacy wydali 555 mln zł. To 16-proc. wzrost wartości sprzedaży rok do roku – mówi Anna Anasik, konsultant z Nielsena.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności
Materiał Promocyjny
Ładowanie samochodów w domu pod każdym względem jest korzystne
Przemysł spożywczy
Popyt na żywność będzie rósł