Gość tłumaczył, że kawy wysokiej jakości z sektora speciality muszą mieć odpowiednią ilość punktów w ocenie testerów. - Kawa musi otrzymać przynajmniej 80 pkt. na 100 możliwych. Te kawy są bardzo rozbudowane pod względem aromatu i smaku, nic nie trzeba dodawać, żadnego cukru czy mleka. W tych kawach można wyczuć nuty jagody, pomarańczy, ananasów czy orzechów - mówił Mrowiński.
Przyznał, że kawy w marketach zazwyczaj są kawami niższej jakości.
Czytaj także: Moda na zdrowy tryb życia to problem dla… Starbucksa
- Poza tym przemysł unifikuje kawę. Wypala ją w taki sposób, żeby była akceptowalna dla szerszego grona odbiorców. Nawet jeżeli mają kawę, która potencjalnie może być pełna różnych aromatów, to dla klienta przyzwyczajonego do zwykłej kawy może być trudna do zaakceptowania. Dlatego kawy wypala się ciemniej, żeby otrzymać powszechny smak kawy, czyli goryczy i ciemnej czekolady – wyjaśnił gość.