Bruksela ma dość. Nie będzie wegańskich hamburgerów

Unia Europejska chce zakazać nazw typu kiełbasa wegańska czy wegański hamburger.

Aktualizacja: 05.04.2019 14:02 Publikacja: 05.04.2019 12:08

Bruksela ma dość. Nie będzie wegańskich hamburgerów

Foto: Stock Adobe

ula

Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi Parlamentu Europejskiego (AGRI) chce by nazwy takich produktów jak "wegański burger/sznycel/kiełbasa" lub opisy produktów, takie jak "alternatywa dla mleka" zniknęły z opakowań i opisów dań w Unii Europejskiej - informuje dziennik "The Guardian".

McDonald’s wprowadził wegańskie dania… i rozgniewał wegan

Bezmięsne burgery czy sojowe parówki mogą wprowadzać w błąd konsumentów - uważają członkowie komisji. Przewodniczący komisji AGRI Eric Andrieu zapewnia, że za planowanymi zmianami nie stoi lobby producentów mięsa.

Poprawka zakazująca używania nazw odnoszących się do mięsa i produktów mlecznych w odniesieniu do produktów pochodzenia roślinnego, została przegłosowana 2 kwietnia. Komisja przyjęła wniosek większością 25 do 6 głosów. Według członków komisji, którzy złożyli wniosek, nazwy te są "mylące" dla konsumentów i należy używać adekwatnych okresleń.

Wniosek musi jeszcze zostać zatwierdzony na posiedzeniu plenarnym Parlamentu Europejskiego, które odbędzie się po wyborach do Parlamentu Europejskiego.

W zeszłym roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że z rynku powinny zniknąć takie sformułowania jak „masło orzechowe" czy „mleko kokosowe", ponieważ nie są one pochodzenia odzwierzęcego.

Teraz z opakowań mogą zniknąć wege burgery, kotlety i parówki sojowe czy pasztet z soczewicy. Nie wiadomo jakimi nazwami zostaną zastąpione. Jedną z propozycji na określenie sojowego kotleta jest "wege dysk" - pisze "The Guardian".

Przemysł spożywczy
Amerykański gigant inwestuje w Polsce w nowoczesną produkcję czekolady
Przemysł spożywczy
Branża mięsna czeka na otwarcie rynków azjatyckich
Przemysł spożywczy
Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych sprzeda tysiąc ton masła. To cios w wysokie ceny
Przemysł spożywczy
Kreml walczy z pijaństwem. Drożeje wódka i nie tylko
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10