Żabka potwierdza nową markę. Plant Hunter już w sklepach

Od dzisiaj w sklepach sieci pojawia się nowa marka Plant Hunter z roślinnymi alternatywami mięsa czy nabiału.

Aktualizacja: 28.04.2021 11:43 Publikacja: 28.04.2021 11:28

Żabka potwierdza nową markę. Plant Hunter już w sklepach

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

O planach firmy w zakresie w pełni roślinnej marki własnej Plant Hunter jako pierwsi napisaliśmy w „Rzeczpospolitej”. Dania i produkty Plant Hunter pojawią się w wybranych sklepach już 28 kwietnia. Wśród nich znajdą się zestawy obiadowe, koktajle czy słodycze.

– Już blisko 40 proc. Polaków deklaruje, że są fleksitarianami, czyli ograniczają spożycie mięsa i nabiału sięgając częściej po produkty roślinne - mówi Anna Grabowska, wiceprezeska ds. strategii konsumenckich Żabka Polska.

- Z myślą o tych konsumentach, stworzyliśmy markę Plant Hunter, która może ich wspierać w dążeniu do zmiany codziennych nawyków żywieniowych. Tworząc nową linię produktów, z ogromną starannością dobieraliśmy składniki, dbając o ich jakość oraz zaskakujący smak. Wprowadzenie pierwszej w 100 proc. roślinnej marki własnej do ofert Żabki poprzedziły liczne testy i badania, a także merytoryczna współpraca z naszymi partnerami – dodaje.

W prace nad marką Plant Hunter zaangażowany od wczesnego etapu był zespół tworzący kampanię RoślinnieJemy, który wspierał wysiłki zespołu Żabka Polska w stworzeniu prawdziwie bezkompromisowej marki roślinnej, zapewniającej świetne wrażenia wszystkim osobom chcącym ograniczyć spożycie mięsa.

– Jednym z podstawowych kryteriów w procesie budowania marki Plant Hunter było zapewnienie konsumentom wyjątkowego doświadczenia w roślinnym wydaniu, bez kompromisu na smaku czy teksturze dania. Wprowadzenie jej na rynek ugruntowuje silną pozycję Żabka Polska w gronie pionierów w zakresie zwiększania dostępności do roślinnych produktów i dań – mówi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy.

Rynek produktów roślinnych w Polsce jest wart ponad 600 mln zł. Wartość europejskiego rynku produktów roślinnych w okresie między 2018 a 2020 wzrosła o 49 proc., osiągając wartość 3,6 mld euro. Według danych Nielsen wartość sprzedaży chłodzonych roślinnych dań gotowych wzrosła o 16 proc. w 2020 w porównaniu do poprzedniego roku. 

Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności