Podatek cukrowy uderzył w wódki smakowe

W małych sklepach z powodu wzrostu cen sprzedaż tzw. małpek spadła o 20 proc. Rośnie za to wódki czystej w większych butelkach.

Aktualizacja: 06.04.2021 14:42 Publikacja: 06.04.2021 13:53

Podatek cukrowy uderzył w wódki smakowe

Foto: AdobeStock

Obowiązujący od początku roku podatek cukrowy uderzył nie tylko w rynek napojów, ale również smakowe wódki w butelkach o mniejszych pojemnościach. Tymczasem z danych firmy CMR w sklepach małoformatowych do 300 mkw. pojemności 90/100ml oraz 200ml odpowiadają za około 75 proc. wolumenu sprzedaży wódek smakowych oraz około 30 proc. wolumenu sprzedaży wódek czystych.

Zmiany cenowe mają duży wpływ na sprzedaż małych pojemności wódki. W styczniu-lutym 2021 ich sprzedaż ilościowa w małych sklepach była o około 20 proc. niższa w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Przemysł spożywczy
Polacy kupują wina musujące już nie tylko na sylwestra. To rynek wart miliard złotych
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Przemysł spożywczy
Duże zmiany w produkcji żywności. Uprawy trafiły do centrów miast, a owady do chipsów
Przemysł spożywczy
Amerykański gigant inwestuje w Polsce w nowoczesną produkcję czekolady
Przemysł spożywczy
Branża mięsna czeka na otwarcie rynków azjatyckich
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Przemysł spożywczy
Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych sprzeda tysiąc ton masła. To cios w wysokie ceny
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay