Firma, która obecna jest na rynku od 10 lat, chce wykorzystać rosnącą popularność weganizmu i pozyskać środki na dalszą ekspansję. Spółka złożyła już dokumenty dotyczące IPO w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Na sprzedaż trafi 8,75 mln akcji, które oferowane będą w przedziale cenowym 19–21 dol. Jeśli wszystkie akcje zostaną objęte po cenie 21 dol. za walor, spółka osiągnie kapitalizację na poziomie 1,21 mld dol. Debiut zaplanowano na początek maja.
Czytaj także: Burger King testuje nowego wegeburgera. Kotlet będzie uderzająco przypominać mięso
Beyond Meat w swojej ofercie posiada wegańską kiełbasę, wegańskiego kurczaka oraz sztandarowy produkt: Beyond Burger, który w 100 proc. bazuje na roślinach.
Od kilku lat widać rosnące zainteresowanie weganizmem i Beyond Meat postrzega ten trend jako ogromną szansę na rozwój. Przewiduje się, że wartość światowego rynku substytutów mięsa wzrośnie z około 4,6 mld dol. w 2018 r. do 6,4 mld dol. do 2023 r. – wynika z danych firmy badawczej MarketsandMarkets.
Czytaj także: Bruksela ma dość. Nie będzie wegańskich hamburgerów