Aktualizacja: 25.06.2018 18:25 Publikacja: 25.06.2018 16:24
Foto: Bloomberg
Starbucks słynie ze swoich napojów kawowych pełnych bitej śmietany, mleka i cukru – wszelkiego rodzaju Frappuccino to praktycznie symbol tej sieci kawiarni (i jej zastrzeżony znak towarowy). Ale najwyraźniej w gustach klientów zachodzą poważne zmiany, za którymi Starbucks jeszcze nie nadąża. Sprzedaż Frappuccino spadła bowiem o 3 procent w ostatnim roku fiskalnym korporacji z Seattle. W efekcie udział Frappuccino w przychodach firmy zmalał z 14 do 11 procent.
Winnych tego stanu rzeczy CEO Starbucksa Kevin Johnson wskazał bez wahania. Za spadki odpowiada to, że klienci coraz większą uwagę przywiązują do zdrowego, zrównoważonego odżywiania. Hamujący wzrost Starbucksa jest więc spowodowany tymi samymi czynnikami, co w przypadku sieci fast food. I nie da się ukryć, że konsumenci zwracający uwagę na kalorie mają powody do tego, by od Starbucksa się odwracać – wszystkie rodzaje Frappuccino w Starbucks to mieszanki mleka, kawy, słodkiego syropu i opcjonalnej bitej śmietany. To prawdziwe bomby kaloryczne, które w wygodnej i zdradzieckiej formie napoju przemycają do organizmu konsumenta od 200 do ponad 400 kalorii (i nawet więcej).
Produkcja rosyjskiej wódki spadła do poziomu z 2017 r. po tym, jak Putin zażądał ograniczenia spożycia alkoholu. Eksperci są jednak sceptyczni co do prawdziwości tych danych. Podkreślają, że z powodu „napięcia psychologicznego” i niemożności swobodnego podróżowania, klasa średnia „pije w domu”. A połowa wypijanego przez biedniejszych Rosjan alkoholu pochodzi z nielegalnych gorzelni.
Firmy handlujące kawą oraz firmy zajmujące się jej przetwarzaniem twierdzą, że ograniczyły zakupy ziarna do minimalnego poziomu. Branża zmaga się z gwałtownym wzrostem cen, do którego dostawcy nie zdołali jeszcze przekonać sklepów detalicznych.
Tłusty Czwartek ma w Polsce zaprzysięgłych zwolenników, którzy będą objadać się tego dnia pączkami i zjedzą ich znacznie więcej niż statystyczne 2-3, jakie przypadają na osobę.
Problem dotyczy całego świata, w USA jajka są już najdroższe w historii. W Polsce na razie drożeją o skromne kilkanaście procent rocznie, ale puste półki w sklepach pokazują, że problem szybko nie zniknie.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Największa na świecie sieć kawiarni szykuje się do radykalnych cięć na rodzimym rynku. Starbucks ogłosił, że zamierza znacząco ograniczyć menu, a także zlikwidować 1100 miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Już 11 marca o godz. 19.00 w Filharmonii Narodowej odbędzie się kolejny warszawski koncert Sceny Muzyki Polskiej, złożony tym razem z utworów na puzon i fortepian. To prawdziwa gratka dla melomanów, bowiem taki skład wykonawczy rzadko pojawia się na scenach.
XXX Międzynarodowe Targi Techniki Rolniczej zapowiadają się imponująco! W dniach 14 - 16 marca 2025 Targi Kielce znów staną się areną prezentacji najnowszych maszyn, środków produkcji i światowych rozwiązań, które usprawnią i unowocześnią prace gospodarzy. Na stronie agrotech.pl trwa sprzedaż biletów.
6 marca rusza głosowanie, a 9 kwietnia odbędzie się gala. Startuje druga edycja plebiscytu Herosi, w którym, oprócz wyników, liczą się ambicje, charakter, inspirowanie innych i pokonywanie barier.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny. Z tej okazji przypominamy najlepsze momenty z jego historii i zaglądamy w przyszłość.
Nie doświadczamy rzeczywistości doskonałej. Rzeczywiste ukrywa się w cieniu przez całe nasze życie, ale go nie widzimy. Mylimy je ciągle z czym innym. Lęk opiera się na niewidzeniu całości. Gdyby dało się dotrzeć tam i wszystko zobaczyć, nasz lęk prysnąłby jak bańka mydlana.
W dniach 26-27 marca 2025 roku ZEN.COM Expo Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackiego (dawniej G2A Arena) stanie się centrum dyskusji o przyszłości sektora rolno-spożywczego. Liderzy branży, rolnicy, producenci i przetwórcy, eksperci branżowi, przedstawiciele zarówno polskiej, jak i międzynarodowej sceny politycznej, a także uczniowie oraz nauczyciele ze szkół rolniczych wezmą udział w VII edycji Europejskiego Forum Rolniczego (EFR).
Parlamentarzyści, przedstawiciele administracji, oświaty, biznesu i organizacji międzynarodowych spotkali się 27 lutego w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie na Sustainable Industry Lab ’25 – konferencji poświęconej wyzwaniom związanym z transformacją cyfrową i środowiskową.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas