Moda na zdrowy tryb życia to problem dla… Starbucksa

CEO popularnej sieci kawiarni oskarża trend do zdrowego odżywania o spadek sprzedaży. Ma rację?

Aktualizacja: 25.06.2018 18:25 Publikacja: 25.06.2018 16:24

Moda na zdrowy tryb życia to problem dla… Starbucksa

Foto: Bloomberg

Starbucks słynie ze swoich napojów kawowych pełnych bitej śmietany, mleka i cukru – wszelkiego rodzaju Frappuccino to praktycznie symbol tej sieci kawiarni (i jej zastrzeżony znak towarowy). Ale najwyraźniej w gustach klientów zachodzą poważne zmiany, za którymi Starbucks jeszcze nie nadąża. Sprzedaż Frappuccino spadła bowiem o 3 procent w ostatnim roku fiskalnym korporacji z Seattle. W efekcie udział Frappuccino w przychodach firmy zmalał z 14 do 11 procent.

Winnych tego stanu rzeczy CEO Starbucksa Kevin Johnson wskazał bez wahania. Za spadki odpowiada to, że klienci coraz większą uwagę przywiązują do zdrowego, zrównoważonego odżywiania. Hamujący wzrost Starbucksa jest więc spowodowany tymi samymi czynnikami, co w przypadku sieci fast food. I nie da się ukryć, że konsumenci zwracający uwagę na kalorie mają powody do tego, by od Starbucksa się odwracać – wszystkie rodzaje Frappuccino w Starbucks to mieszanki mleka, kawy, słodkiego syropu i opcjonalnej bitej śmietany. To prawdziwe bomby kaloryczne, które w wygodnej i zdradzieckiej formie napoju przemycają do organizmu konsumenta od 200 do ponad 400 kalorii (i nawet więcej).

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
Abstynent Putin każe Rosjanom nie pić. Produkcja wódki najniższa od ośmiu lat
Przemysł spożywczy
Kawa wreszcie zacznie tanieć? Świat czeka na zbiory w Brazylii
Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Przemysł spożywczy
Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA