Na Facebooku 2 mln wyświetleń postów i 2 mln odsłon spotów, a w wyszukiwarce Google'a 4 mln wyświetleń reklam – to główne założenia kampanii w internecie, jaką zaplanowała Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. W poniedziałek rozpisała w tej sprawie przetarg, a z treści dokumentów wynika, że kampania będzie dotyczyć tzw. piątki Kaczyńskiego.
Prezes PiS przedstawił ją pod koniec lutego na konwencji partyjnej w Warszawie. Obejmuje 500+ od pierwszego dziecka, świadczenie dla emerytów i rencistów, zerowy PIT dla młodych pracowników, przywrócenie zredukowanych połączeń autobusowych oraz obniżenie kosztów pracy.
Najnowszy przetarg nie jest pierwszym, który ma promować te rozwiązania. Wcześniej KPRM zaczęła szukać wykonawców spotów oraz ogłosiła przetarg na zakup reklam w dwóch gazetach ogólnopolskich. Specyfikacja warunków zamówienia wskazuje, że będą nimi prawdopodobnie „Fakt" i „Super Express".
Na każdy z trzech przetargów KPRM planuje wydać 620 tys. zł netto, czyli 762,6 tys. z VAT. W sumie to 2,29 mln zł, choć ostateczna kwota może się okazać inna. Przykładowo oferty w przetargu na produkcję spotów radiowych i telewizyjnych złożyło dziesięć firm, proponując stawki od 168,5 tys. do 613,5 tys. zł.
Czy będą kolejne przetargi? Centrum Informacyjne Rządu na to pytanie nam nie odpowiedziało. „Wszystkie szczegóły dotyczące zamówień publicznych znajdują się w ich opisach w Biuletynie Informacji Publicznej" – odpisało.