W I kwartale 2019 r. większość związanych z rynkiem kapitałowym deweloperów uzyskała lepszą rentowność zysku brutto ze sprzedaży niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Średnia marża spółek sięgnęła 26,2 proc. wobec 24 proc. rok wcześniej i 24,7 proc. w całym 2018 r. To pierwsza marża, czyli przed kosztami sprzedaży i marketingu, zarządzania, finansowania i opodatkowaniem – jednak jest to jedyny wskaźnik pozwalający na miarodajne porównanie. Wielu deweloperów prowadzi dodatkową działalność (m.in. buduje nieruchomości komercyjne czy zarządza hotelami), a tzw. sprawozdawczość według segmentów najczęściej nie sięga głębiej niż do wyniku brutto ze sprzedaży. Wyniki deweloperów mieszkaniowych są też uzależnione od kalendarza – gros mieszkań przekazywanych jest w III i IV kwartale, pełnego obrazu dostarcza więc analiza w ujęciu rocznym.