Aktualizacja: 14.01.2021 21:00 Publikacja: 14.01.2021 21:00
Autobus ARP E-Vehicles mimo kompaktowych rozmiarów zabierze na pokład nawet 85 pasażerów
Foto: materiały prasowe
Elektryczne autobusy przeznaczone dla samorządów chce produkować spółka ARP E-Vehicles należąca do Agencji Rozwoju Przemysłu. Pojazdy budowane w oparciu o projekty przejętej przez ARP spółki Rafako Bus mają być ofertą dla operatorów miejskiego i podmiejskiego transportu, a także dla firm dowożących dzieci do szkół. Będą dostępne w dwóch wersjach: 8,5 oraz 10 metrów. – Pomimo kompaktowych rozmiarów nasz autobus zapewnia komfortowe warunki przejazdu nawet 85 pasażerom – poinformował Mariusz Wdowczyk, prezes ARP E-Vehicles, podczas konferencji „Autobus elektryczny w każdej gminie".
Najwyższa Izba Kontroli negatywnie oceniła realizację przez zarząd Poczty Polskiej wybranych inwestycji w latach 2020–2023, zwłaszcza w zakresie transformacji cyfrowej. Stwierdzone w toku kontroli nieprawidłowości miały przekroczyć 113 mln zł.
Jest wtorek, 12 listopada, a w najnowszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek przedstawia przegląd najważniejszych wydarzeń gospodarczych.
W dyskusjach wokół kształtu systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), zarówno na poziomie dyrektyw unijnych, jak i na każdym lokalnym rynku, należy pamiętać o kilku zasadach i kluczowych elementach.
Patrząc na rynek eventowy, myślimy, że gospodarka rozwija się w dobrym kierunku. Praktycznie na każdym organizowanym wydarzeniu od czasów covidowych notujemy rekordowe parametry – mówi Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Po awarii systemu energetycznego SEN w październiku przyszła pora na huragany. Oskar i Rafael niszczyły sieć, do 8 listopada przywrócono w Hawanie dostawy elektryczności zaledwie w 20 procentach. Rosja obiecała Kubie dostawę 80 tys. ton oleju napędowego w związku z kryzysem energetycznym.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
Od przyszłego roku samochody mogą podrożeć o kilka, kilkanaście tysięcy złotych z powodu wzrostu kosztów produkcji przez nowe regulacje emisji spalin. Natomiast potanieć mogą auta elektryczne
Wraz z coraz większą popularnością samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na baterie wzrośnie czterokrotnie do 2030 roku, - prognozuje firma doradcza Bain & Company. Nadal dominować będą ogniwa litowo-jonowe, ale branża intensywnie poszukuje nowych rozwiązań, które zwiększą zasięg i obniżą ceny aut elektrycznych.
Chiny stają się globalnym centrum prac nad technologią latających samochodów. Futurystyczne pojazdy łączące poruszanie się pod drogach z możliwością lotu, wkrótce mogą tam być codziennością. Powstają fabryki i infrastruktura.
Chińska firma CATL wprowadzi na rynek chiński nowy "super akumulator" do samochodów hybrydowych. Bateria ma mieć elektryczny zasięg 400 km i szybkie ładowanie. Taka bateria ustawi na nowo hybrydy plug-in, które mogą mieć zasięg jak auta elektryczne posiadając do tego silnik spalinowy, który możemy wykorzystać na długich trasach.
Baterie potasowo-jonowe to alternatywa dla tradycyjnych systemów litowo-jonowych, dzięki obfitym zasobom potasu na całym świecie. Rewolucją może być też zastosowanie sodu.
Na polskim rynku nieustannie maleje popyt na samochody ciężarowe. Spadki jednak tracą dynamikę.
Nowa Vitara będzie miała napęd elektryczny i oparta jest na koncepcyjnym modelu Suzuki EVX. Auto będzie produkowana w Indiach, zostało opracowane wspólnie z Toyotą i trafi do Europy latem 2025 roku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas