Volkswagen, podobnie jak inni producenci musi dostosować się do zaostrzonych norm wprowadzonych po skandalu Dieselgate. O planach produkcji samochodu elektrycznego o roboczej nazwie „MEB entry” w liczbie 200 tys. sztuk rocznie będzie rozmawiać rada nadzorcza VW na posiedzeniu 16 listopada. Inne auto ID Aero ma powstawać w zakładzie, który obecnie wypuszcza Passata.
Listopadowe posiedzenie w sprawie strategii będzie poświęcone omówieniu planu przekształcenia grupy z Wolfsburga z największego w Europie producenta pojazdów spalinowych w masowego producenta samochodów elektrycznych. Rada będzie omawiać zmianę profilu produkcji fabryk w Emden, Zwickau i Hanowerze. Do zmiany strategii dochodzi, gdy miasta w Niemczech zaczynają zakazywać wjazdu starszych diesli zmuszając producentów do szukania sposobów utrzymania 600 tys. miejsc pracy w przemyśle, z których 436 tys. przypada na firmy samochodowe i na dostawców.