Reklama
Rozwiń

Kandydat na jednorożca rośnie w siłę mimo pandemii

Booksy, aplikacja służąca m.in. do umawiania online wizyt w salonach kosmetycznych i fryzjerskich, łączy siły z rywalem. Dzięki fuzji powstaje globalny lider tej branży.

Aktualizacja: 15.12.2020 08:53 Publikacja: 14.12.2020 21:00

Kandydat na jednorożca rośnie w siłę mimo pandemii

Foto: materiały prasowe

Konkurujące dotąd Booksy i Versum, rodzimy gracz, do którego należy portal rezerwacyjny Moment.pl, podjęły decyzję o połączeniu spółek. Dalsza współpraca obu startupów będzie prowadzona już pod wspólną marką Booksy. Wartości transakcji nie ujawniono, ale wiadomo, że po fuzji z usług nowego podmiotu tylko w branży hair & beauty korzystać będzie blisko 13 mln użytkowników na całym świecie.

Na globalnym szczycie

Startup Booksy, założony przez Stefana Batorego – matematyka z wykształcenia, ultramaratończyka z zamiłowania, jednego z najbardziej doświadczonych polskich przedsiębiorców działających w sektorze nowych technologii – jeszcze przed połączeniem z Versum była najchętniej wybieraną aplikacją do rezerwacji w App Store i Google Store. Już od dawna spółka Batorego wymieniana była w gronie potencjalnych kandydatów na pierwszego polskiego jednorożca (startup o wycenie ponad 1 mld dol.). Teraz – gdy rodzima firma jest globalnym liderem oprogramowania do zarządzania salonami i największym na świecie tzw. marketplace'em dla branży hair & beauty (szacuje się, że tylko w przyszłym roku obsłuży blisko 100 mln wizyt o wartości ponad 10 mld zł) – to bez wątpienia główny pretendent do tego miana.

Zresztą Stefan Batory i Sebastian Maśka, założyciel Versum, nie ukrywają, że pomysł na fuzję zrodził się po to, by wejść na szczyt klasyfikacji największych graczy w branży.

– Motywem decyzji była chęć szybszego zwiększenia skali, przewag konkurencyjnych na globalnym rynku i zapewnienia sobie pozycji niekwestionowanego lidera – przyznają zgodnie twórcy obu startupów.

Batory chce iść w ślady innych europejskich jednorożców. – Polska długo czekała na produkt o globalnym zasięgu, jak szwedzki Spotify czy holenderski Booking.com. Jesteśmy przekonani, że ten krok znacząco nas do tego zbliżył – podkreśla.

Uciec przed wirusem

Dzięki aplikacji i stronie Booksy.com użytkownicy m.in. w USA, W. Brytanii, Brazylii, RPA i Polsce mogą rezerwować wizyty online u swoich ulubionych fryzjerów, barberów i kosmetyczek, a od niedawna także w nowych kategoriach: w branży finansowej i telekomunikacyjnej.

A jeszcze kilka miesięcy temu przyszłość założonej w 2013 r. firmy Stefana Batorego nie była jasna. Lockdown zachwiał podstawami biznesu – salony fryzjerskie i kosmetyczne przestały działać, Booksy walczył o przetrwanie. Przychody spółki z dnia na dzień zniknęły. Ta musiała zwolnić 150 osób, czyli aż co drugiego pracownika. Batory nie złożył jednak broni i wyszedł z ofertą do nowych branż, m.in. bankowości (na rodzimym rynku wdrożono system Booksy w Alior Banku i BNP), wszedł również w kooperację z Google, który wprowadził nowe funkcje w swoich mapach oraz wyszukiwarce (dzięki nim przedsiębiorcy mogli informować swoich klientów o nowych opcjach swojej działalności oraz możliwościach wsparcia ich biznesów).

Wartość rynku usług hair & beauty nad Wisłą szacuje się na ok. 60 mld zł. Działa tu ponad 130 tys. salonów urody, masażu czy tatuażu.

Media
Świąteczny worek z transakcjami
Media
To był bardzo burzliwy rok dla gier. Jaki będzie ten nadchodzący?
Media
„Globalny Chrząszcz”, nowość w ofercie podcastowej „Rzeczpospolitej”
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros Discover rozpoczął proces sprzedaży TVN
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Media
Kto przejmie majątek Solorza? Ekspert wyjaśnia, co się może stać
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku