Polsat Media Biuro Reklamy, spółka z grupy Cyfrowego Polsatu, będzie od stycznia wyłącznym reprezentantem Telewizji Puls, właściciela kanałów TV Puls i Puls 2, w kontaktach z reklamodawcami.
Tym samym po dziesięciu latach należąca do Dariusza Dąbskiego grupa, będąca numerem cztery wśród krajowych nadawców, rozstaje się z TVN Media (należy do Grupy Discovery po tym, jak Amerykanie przejęli TVN). Co dokładnie przesądziło o tej zmianie, żadna ze stron nie chce ujawnić. TVN podała tylko, że nie udało się dojść do porozumienia ws. warunków dalszej współpracy.
Formalnie o wyłonieniu nowego partnera handlowego Telewizji Puls przesądził konkurs. Jak mówi Dariusz Dąbski, został on rozstrzygnięty na przełomie listopada i grudnia. – Wygrała najlepsza oferta, a w jej skład wchodzi wiele parametrów, są one jednak objęte tajemnicą handlową – zastrzega biznesmen.
Na rynku reklamowym słychać komentarze, że Dąbski od lat o tej porze roku przystępował do negocjacji i zapowiadał zmianę pośrednika, ale zawsze ostatecznie pozostawał przy TVN Media. Dlatego telewizyjna roszada dziwi uczestników rynku. Według jednego z naszych rozmówców w tym roku do zmiany skłonić mógł właściciela Telewizji Puls topniejący dystans pod względem widowni między TV Puls a rosnącym TVN7.
Według danych Nielsena w listopadzie TV Puls miała 3,76-proc. udział w całkowitej widowni, a TVN7 3,68-proc. Rok wcześniej było to odpowiednio 3,94 proc. i 3,06 proc. W grupach atrakcyjnych dla reklamodawców (16–49 i 16–59) TVN7 przegoniła już TV Puls.