Wstępne wnioski z katastrofy MAXa Lion Air

Wady projektowe i w nadzorze odegrały kluczową rolę w katastrofie samolotu B737 MAX linii Lion Air w październiku 2018 — stwierdzili indonezyjscy śledczy, a podał o tym „Wall Street Journal"

Aktualizacja: 23.09.2019 12:47 Publikacja: 23.09.2019 12:10

Wstępne wnioski z katastrofy MAXa Lion Air

Foto: Bloomberg

Wstępne wnioski, pierwsze oficjalne ustalenia władz dotyczące wad w rozwiązaniach projektowych i w amerykańskiej procedurze zatwierdzania samolotów wskazują ponadto na kolejne błędy pilotów i pomyłki w obsłudze technicznej samolotu jako czynniki, które przyczyniły się do katastrofy.

Rzecznik Boeinga nie odniósł się do informacji amerykańskiego dziennika, ale stwierdził, że producent samolotów nadal udziela wsparcia prowadzącym postępowanie wyjaśniające w pracach nad końcowym raportem. Szef indonezyjskiego urzędu bezpieczeństwa transportu, Soerjanto Tjahjono powiedział Reuterowi, że nie może komentować końcowego raportu przed jego publikacją, spodziewana na początku listopada.

Powiedział, że kilku zainteresowanych, nie wszyscy, przedstawiło już swe opinie o projekcie końcowego raportu, którego nie ogłoszono powszechnie. Projekt rozesłano 24 sierpnia do Boeinga, Lion Air i amerykańskiego urzędu lotnictwa FAA. — Są już tacy, którzy przysłali nam swe odpowiedzi i oceniamy je — powiedział Tjahjono.

Amerykańskie ogromny od wyjaśniania przyczyn katastrof lotniczych mają ogłosić odrębnie zalecenia dotyczące bezpieczeństwa, od usprawnienia znajomości ręcznego sterowania samolotami przez pilotów po wzmocnienie nadzoru FAA nad nowymi rozwiązaniami technicznymi w samolotach — informuje „WSJ".

Amerykański urząd bezpieczeństwa transportu NTBS ma pod koniec września zaproponować usprawnienia w szkoleniu pilotów i w podejmowaniu decyzji przez załogi, skupi się na możliwych zmianach w procedurze certyfikowani nowych samolotów — podał dziennik. NTSB odmówił skomentowania tej publikacji, ale podał, że zamierza ogłosić we wrześniu zalecenia do programu certyfikacji FAA.

Sam urząd przyjął z zadowoleniem zwiększoną uwagę ekspertów od bezpieczeństwa i czeka na ich ustalenia. „Kontynuujemy prace z innymi międzynarodowymi regulatorami w zakresie bezpieczeństwa lotniczego, starannie rozważymy wszelkie zalecenia. FAA wprowadzi wszystkie zmiany, które ulepszą naszą działalność certyfikowania" — stwierdził w komunikacie.

Wstępne wnioski, pierwsze oficjalne ustalenia władz dotyczące wad w rozwiązaniach projektowych i w amerykańskiej procedurze zatwierdzania samolotów wskazują ponadto na kolejne błędy pilotów i pomyłki w obsłudze technicznej samolotu jako czynniki, które przyczyniły się do katastrofy.

Rzecznik Boeinga nie odniósł się do informacji amerykańskiego dziennika, ale stwierdził, że producent samolotów nadal udziela wsparcia prowadzącym postępowanie wyjaśniające w pracach nad końcowym raportem. Szef indonezyjskiego urzędu bezpieczeństwa transportu, Soerjanto Tjahjono powiedział Reuterowi, że nie może komentować końcowego raportu przed jego publikacją, spodziewana na początku listopada.

Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty