Lufthansa łowi turystów

W sytuacji, kiedy ruch biznesowy praktycznie nie istnieje, prezes Lufthansy Carsten Spohr zdecydował się skierować flotę na obsługę rejsów turystycznych. W tym celu powołał Ocean GmbH.

Aktualizacja: 12.07.2020 15:14 Publikacja: 12.07.2020 14:37

Lufthansa łowi turystów

Foto: Bloomberg

Będzie to bezpośrednia konkurencja dla dwóch przewoźników – Condora i Tuifly. Dotychczas Lufthansa i Condor ściśle ze sobą współpracowały i np. Lufthansa dowoziła Condorowi pasażerów do Frankfurtu, Monachium i Duesseldorfu. Ta współpraca trwała nawet wówczas, gdy Polska Grupa Lotnicza negocjowała z Niemcami przejęcie Condora.

Nie ma to być nowa firma, tylko nowa organizacja, która zajmie się koordynacją wyjazdów turystycznych m.in. z największych portów przesiadkowych Lufthansy — Frankfurtu i Monachium. Ma także nadzorować rejsy turystyczne i będzie blisko współpracowała z touroperatorami i planuje specjalne szkolenia dla personelu. Bo ruch turystyczny bardzo się różni od biznesowego — pisze „Die Welt". — W naszej ofercie będą rejsy z naszych największych centrów przesiadkowych przede wszystkim z Frankfurtu i Monachium do krajów z największymi atrakcjami turystycznymi tak w Europie, jak i w reszcie świata — powiedziała magazynowi „fvw" Heike Birlenbach odpowiadająca w Lufthansie za sprzedaż.

Zdaniem analityków z europejskiego rynku lotniczego w naszym kontynencie ruch biznesowy będzie się ożywiał znacznie wolniej, niż loty turystyczne. Wcześniej Lufthansa w ramach restrukturyzacji siatki planowała wycięcie połączeń turystycznych i skierowanie ich do wyspecjalizowanych przewoźników. W przypadku samej Lufthansy miały być to niskokosztowe Eurowings, w przypadku Swissa — Edelweiss.

Teraz wiadomo, że Lufthansa sama przygotowuje całoroczną siatkę wakacyjną. W ramach porządkowania swoich struktur Lufthansa zdecydowała się 26 czerwca 2020 na zamknięcie niemieckiej części swojego joint venture z Turkish Airlines – Sun Express — SunExpress Deutschland. W tej sytuacji SunExpress Turkey ograniczy się do rejsów z Niemiec, Szwajcarii i Austrii do Turcji, ale nie będzie już wykonywał rejsów do innych portów w regionie Morza Śródziemnego.

SunExpress Deutschland powstał 8 czerwca 2011 roku i w swojej flocie miał jedynie Boeingi 737.Początkowo miał to być przewoźnik wożący turystów z Niemiec w region Morza Czerwonego, ale w sytuacji rosnącego popytu siatka rozszerzyła się również na całą Afrykę Północną oraz Europę Południową.

W 2015 roku Lufthansa zdecydowała, że niemiecki SunExpress będzie operatorem długodystansowych rejsów Eurowingsa z główną bazą w Kolonii Bonn. Do floty tej linii dołączyły wtedy Airbusy 330-200. Te wszystkie posunięcia jednak okazały się nie do końca trafione i Lufthansa zaczęła ostro ciąć koszty na kierunkach turystycznych, a utrzymywanie kilku linii obsługujących praktycznie te same kierunki, a więc i konkurujące ze sobą okazało się nieopłacalne.

Kiedy więc ostatecznie w kwietniu 2020 zamknięte zostały linie Germanwings, na rynku pojawiły się spekulacje, że Lufthansa w ramach cięcia kosztów będzie chciała także uporządkować swój segment przewozów turystycznych, w tym otwarcie połączeń długodystansowych.

Dzięki takiej strategii niemiecki przewoźnik już w październiku będzie w stanie wrócić na rynek z 90 proc. floty. Odbudowana zostanie wówczas całkowicie siatka krótkiego i średniego zasięgu oraz 70 proc. rejsów długodystansowych. Tyle,że w ramach restrukturyzacji wcześniej odstawi 100 samolotów i pozbędzie się 35 tys. pracowników. Na odbudowę po zapaści spowodowanej pandemią COVID-19 Lufthansa otrzymała w formie gotówki i otwartych linii kredytowych 9 mld euro. A państwo przejęło 20 proc. akcji przewoźnika.

Będzie to bezpośrednia konkurencja dla dwóch przewoźników – Condora i Tuifly. Dotychczas Lufthansa i Condor ściśle ze sobą współpracowały i np. Lufthansa dowoziła Condorowi pasażerów do Frankfurtu, Monachium i Duesseldorfu. Ta współpraca trwała nawet wówczas, gdy Polska Grupa Lotnicza negocjowała z Niemcami przejęcie Condora.

Nie ma to być nowa firma, tylko nowa organizacja, która zajmie się koordynacją wyjazdów turystycznych m.in. z największych portów przesiadkowych Lufthansy — Frankfurtu i Monachium. Ma także nadzorować rejsy turystyczne i będzie blisko współpracowała z touroperatorami i planuje specjalne szkolenia dla personelu. Bo ruch turystyczny bardzo się różni od biznesowego — pisze „Die Welt". — W naszej ofercie będą rejsy z naszych największych centrów przesiadkowych przede wszystkim z Frankfurtu i Monachium do krajów z największymi atrakcjami turystycznymi tak w Europie, jak i w reszcie świata — powiedziała magazynowi „fvw" Heike Birlenbach odpowiadająca w Lufthansie za sprzedaż.

Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach