Będzie to bezpośrednia konkurencja dla dwóch przewoźników – Condora i Tuifly. Dotychczas Lufthansa i Condor ściśle ze sobą współpracowały i np. Lufthansa dowoziła Condorowi pasażerów do Frankfurtu, Monachium i Duesseldorfu. Ta współpraca trwała nawet wówczas, gdy Polska Grupa Lotnicza negocjowała z Niemcami przejęcie Condora.
Nie ma to być nowa firma, tylko nowa organizacja, która zajmie się koordynacją wyjazdów turystycznych m.in. z największych portów przesiadkowych Lufthansy — Frankfurtu i Monachium. Ma także nadzorować rejsy turystyczne i będzie blisko współpracowała z touroperatorami i planuje specjalne szkolenia dla personelu. Bo ruch turystyczny bardzo się różni od biznesowego — pisze „Die Welt". — W naszej ofercie będą rejsy z naszych największych centrów przesiadkowych przede wszystkim z Frankfurtu i Monachium do krajów z największymi atrakcjami turystycznymi tak w Europie, jak i w reszcie świata — powiedziała magazynowi „fvw" Heike Birlenbach odpowiadająca w Lufthansie za sprzedaż.
Zdaniem analityków z europejskiego rynku lotniczego w naszym kontynencie ruch biznesowy będzie się ożywiał znacznie wolniej, niż loty turystyczne. Wcześniej Lufthansa w ramach restrukturyzacji siatki planowała wycięcie połączeń turystycznych i skierowanie ich do wyspecjalizowanych przewoźników. W przypadku samej Lufthansy miały być to niskokosztowe Eurowings, w przypadku Swissa — Edelweiss.
Teraz wiadomo, że Lufthansa sama przygotowuje całoroczną siatkę wakacyjną. W ramach porządkowania swoich struktur Lufthansa zdecydowała się 26 czerwca 2020 na zamknięcie niemieckiej części swojego joint venture z Turkish Airlines – Sun Express — SunExpress Deutschland. W tej sytuacji SunExpress Turkey ograniczy się do rejsów z Niemiec, Szwajcarii i Austrii do Turcji, ale nie będzie już wykonywał rejsów do innych portów w regionie Morza Śródziemnego.
SunExpress Deutschland powstał 8 czerwca 2011 roku i w swojej flocie miał jedynie Boeingi 737.Początkowo miał to być przewoźnik wożący turystów z Niemiec w region Morza Czerwonego, ale w sytuacji rosnącego popytu siatka rozszerzyła się również na całą Afrykę Północną oraz Europę Południową.