RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 05.01.2020 17:30 Publikacja: 05.01.2020 17:00
Foto: materiały prasowe
Maszyny są przeznaczone dla Aerofłotu, który w ramach wspierania rosyjskiego przemysłu lotniczego zgodził się zamówić 100 takich samolotów i zapłaci za nie państwowy leasingodawca. Jak na razie Rosjanie nie są w stanie przekonać zagranicznych linii lotniczych, aby operowały tymi maszynami. Ostatnim przewoźnikiem był meksykański Interjet, który jednak zdecydował się na uziemienie tej części floty w sierpniu 2019. Potem Rosjanie jeszcze kusili norweską linię niskokosztową Norwegian oferując nie tyko kredyt, ale i jako bonus prawo do lotów nad Syberią. Rosyjska prasa pisała wówczas o „prawie pewnym kontrakcie", ale Norwegowie kategorycznie zaprzeczyli. Teraz kontrakt z dostawami dla Aerofłotu zapewni pracę zakładom produkującym Suchoje.
W Seattle wszyscy czekają na wyniki dochodzenia w sprawie katastrofy B737 Jeju Air oraz kłopotów kolejnej maszyny tego samego typu i tego samego przewoźnika. Tak samo jest w przypadku awarii hydrauliki w B737 KLM.
Polskim przedsiębiorcom dostarcza nowoczesne rozwiązania finansowe, wyznacza standardy w branży leasingowej. Zaczęło się skromnie – od jednego aktu założycielskiego i sporych ambicji. Dziś PKO Leasing jest liderem polskiego rynku leasingowego, który napędza małe i duże biznesy. Jak wyglądało 25 drogi na szczyt?
Turkish Airlines są najszybciej rozwijającą się linią lotniczą na świecie. Ma największą siatkę połączeń, a państwo zbudowało dla niej największe lotnisko w Europie. Ale wraz z tym, być może zbyt szybkim, rozwojem pojawił się problemy.
Michael O’Leary, dyrektor generalny Ryanaira ostro domaga się od Komisji Europejskiej i krajów UE zmian w funkcjonowaniu transportu lotniczego.
Rząd niemiecki kupił trzy pasażerskie airbusy A350. Ich właścicielem jest Bundeswehra. I, po specjalnych przeróbkach, mają być tak bezpieczne, jak amerykański Air Force One.
Nadchodzi nowy etap rozwoju całej gospodarki. Z siecią 5G nam wszystkim będzie żyło się lepiej i bezpieczniej – przekonuje Orange Polska.
Ostatniego dnia roku 2024 rząd przyjął Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego. W latach 2024-2032 wydatki na ten projekt sięgną 131,7 mld złotych.
Bank Pekao S.A. wprowadza zmiany w aplikacji PeoPay, dostosowując ją do potrzeb klientów prowadzących działalność gospodarczą. Rozszerzenie opcji personalizacji oraz dodanie elementów, które odróżniają profil firmowy od indywidualnego, to kolejny krok w rozbudowie oferty skierowanej do przedsiębiorców.
Rosną przewozy na linii szerokotorowej, jej operator nieustannie zwiększa przepustowość. Za kilka lat LHS będzie konkurować z normalnotorowymi liniami budowanymi przez UE na Ukrainie.
Wrocław wydał wytyczne w sprawie lokalizowania takich obiektów. W ocenie ekspertów należy jednak wreszcie prawnie uregulować lokalizowanie potrzebnych, jednak wyrastających jak grzyby po deszczu automatów paczkowych.
Zagłuszanie GPS to zagrożenie dla samolotów, ale nowa amerykańska technologia oparta na sztucznej inteligencji może je pokonać. Do określania położenia wykorzystuje zmiany pola magnetycznego Ziemi, a nie sygnał z satelity.
Władze Holandii w 2020 roku postanowiły obniżyć dozwoloną prędkość na autostradach do 100 km/h. Miało to przyczynić się do poprawy jakości powietrza i nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.
W Seattle wszyscy czekają na wyniki dochodzenia w sprawie katastrofy B737 Jeju Air oraz kłopotów kolejnej maszyny tego samego typu i tego samego przewoźnika. Tak samo jest w przypadku awarii hydrauliki w B737 KLM.
Turkish Airlines są najszybciej rozwijającą się linią lotniczą na świecie. Ma największą siatkę połączeń, a państwo zbudowało dla niej największe lotnisko w Europie. Ale wraz z tym, być może zbyt szybkim, rozwojem pojawił się problemy.
Po latach dynamicznego wzrostu rynek magazynowy w Polsce się ustabilizował. Spowolnienie gospodarcze zniechęca deweloperów do budowania bez uprzedniego pozyskania najemców.
Michael O’Leary, dyrektor generalny Ryanaira ostro domaga się od Komisji Europejskiej i krajów UE zmian w funkcjonowaniu transportu lotniczego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas