Aktualizacja: 07.09.2020 16:50 Publikacja: 07.09.2020 16:46
Foto: Bloomberg
Obecnie trwa ponowna certyfikacja B737 MAX i amerykańska federalna Agencja Transportu Lotniczego (Federal Aviation Administration-FAA) zamierza przywrócić MAX-y do latania jeszcze przed końcem tego roku, czyli w mniej więcej w 20 miesięcy po katastrofie maszyny Ethiopian Airlines 10 marca 2019. Jej odpowiedniki – agencje kanadyjska i europejska, które przygotowują własną certyfikację - nie spieszą się, chociaż ich piloci zakończyli już loty certyfikacyjne.
— Mam nadzieję, że Boeing pozbędzie się tej nazwy i to bardzo szybko – powiedział Steven Udvar Házy w wywiadzie dla Aviation Week. Szef ALC jest zdania, że na te maszyny, po kolejnej certyfikacji, będzie na świecie ogromny rynek i ocenia to po ogromnej popularności B737NG, które MAX ma właśnie zastąpić. A nowego modelu maszyn średniego zasięgu u Boeinga można się spodziewać dopiero po 2030 roku.
Boeing zwiększył w marcu dostawy samolotów o 41 proc. do 41, ale Airbus wydał klientom 71. W ujęciu kwartalnym r...
Na przełomie lutego i marca pojawiły się informacje o możliwości przywrócenia bezpośrednich lotów na trasach z R...
Popyt na podróże do Stanów Zjednoczonych spada od czasu inauguracji drugiej prezydentury Donalda Trumpa. Cudzozi...
Tysiące młodych ludzi wkrótce będzie miało okazję zwiedzić Europę za darmo dzięki programowi DiscoverEU. Komisja...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Dziesiątki miliardów złotych wydanych na inwestycje, i to nie tylko na CPK, ale także na porty regionalne. Już t...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas