„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 28.08.2019 19:44 Publikacja: 28.08.2019 16:33
Foto: AFP
- Nasza zdolność świadczenia usług jest w dalszym ciągu duża - powiedział Reuterowi podczas wizyty w zakładzie produkcji samolotów szerokokadłubowych w Everett koło Seattle nawiązując do dalszego kupowania aktywów, aby powiększyć istniejący od 2 lat dział usługowy Global Services. - Mamy możliwości finansowe na uporanie się z MAX-ami i będziemy nadal inwestować w przyszłości - dodał.
Boeing pracuje nad naprawą oprogramowania, które mogło mieć związek z dwiema katastrofami i zakłada, że uziemione samoloty wzlecą w powietrze już w październiku. Z nowym oprogramowaniem wykonały już ok. 560 lotów. - W dalszym ciągu przewidujemy zezwolenie na powrót do eksploatacji na początku IV kwartału. Osiągamy postęp w tym harmonogramie - powiedział szef Boeinga.
Do 1 marca na ulicach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii dostępnych będzie około 3500 rowerów, czyli połowa tego, co mieszkańcy GZM mają do dyspozycji w sezonie letnim.
Dania, Estonia, Norwegia, Szwecja oraz jeszcze osiem krajów Europy Północnej wprowadzą monitoring i kontrole ubezpieczeniowe rosyjskich tankowców. W tej koalicji najważniejsza jest Dania, której wąskie cieśniny są najbardziej zagrożone wyciekiem ropy ze starych jednostek floty cieni Putina.
Geopolityka, ostre wymagania środowiskowe, obowiązujące umowy społeczne – to wszystko powoduje, że europejskie linie lotnicze są osłabione w konkurencji z przewoźnikami z Bliskiego Wschodu, Chin i Turcji.
Węgierski niskokosztowy Wizz Air poinformował o planowanym rozwoju na warszawskim Lotnisku Chopina. Do bazy dodaje jeden samolot A321neo i otwiera nowe połączenia. Latem planuje kolejną maszynę i dalsze nowe trasy.
Boeing wznowił po cichu produkcję atrakcyjnych samolotów B737 MAX, a odrębnie podał o przeznaczeniu miliarda dolarów na zwiększenie rytmu produkcji B787 Dreamliner w Charleston (Karolina Płd.).
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Zaskakująco dużo firm nie wymieniło jeszcze tachografów, duży kłopot jest także z kartami kierowcy. Przepisy nie przewidują wymiany starych wersji, co utrudnia zarządzanie flotą.
Pomimo wsparcia unijnej biurokracji przewozy kolejowe maleją, co zwiększa ryzyko funduszy inwestujących w spółki wynajmu lokomotyw.
Komisja Europejska i Wielka Brytania walczą z szarą flotą tankowców szmuglująca rosyjską ropę i paliwo.
Konkurencja ukraińskich przewoźników drogowych spowodowała wdrożenie w Polsce i Rumunii elektronicznych systemów kontroli przejazdów i zezwoleń. Po pierwszym miesiącu skala naruszeń jest minimalna.
Kryzys sprawia, że coraz częściej przewoźnicy samochodowi gotowi są łamać przepisy, aby tylko wykonać zlecenie. Rośnie liczba firm z odebranymi uprawnieniami.
Geopolityka, ostre wymagania środowiskowe, obowiązujące umowy społeczne – to wszystko powoduje, że europejskie linie lotnicze są osłabione w konkurencji z przewoźnikami z Bliskiego Wschodu, Chin i Turcji.
Unijny fundusz Marguerite z mniejszościowymi udziałowcami powołał spółkę wynajmu lokomotyw nazwaną OnTrain. Pierwsze lokomotywy wynajmie za 2 lata.
Węgierski niskokosztowy Wizz Air poinformował o planowanym rozwoju na warszawskim Lotnisku Chopina. Do bazy dodaje jeden samolot A321neo i otwiera nowe połączenia. Latem planuje kolejną maszynę i dalsze nowe trasy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas