RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 06.12.2019 15:28 Publikacja: 06.12.2019 15:21
Foto: materiały prasowe
Pozytywnie zakończyły się negocjacje w sprawie uruchomienia weekendowego połączenia Praga-Wrocław-Praga. Czeski przewoźnik Leo Express rozpoczął już sprzedaż biletów poprzez swoją stronę internetową i aplikację mobilną oraz w swoich kasach. Papierowe bilety będzie można kupić też w kasach Kolei Dolnośląskich.
Leo Express, trzeba przyznać, oferuje niskie ceny – w klasie ekonomicznej (odpowiednik 2. klasy) za bilet trzeba zapłacić od 17 złotych. W wyższych klasach – biznes i premium ceny są znacznie wyższe, ale wciąż konkurencyjne. Ceny ustalane są dynamicznie, więc im więcej biletów sprzedano, tym są droższe. Pociąg będzie odjeżdżał z Wrocławia w każdą sobotę i niedzielę o godz. 5.58 rano, a z Pragi do Wrocławia o godz. 18.08. Czas przejazdu to około 4,5 godziny. Pierwszy kurs w sobotę 21 grudnia.
W Seattle wszyscy czekają na wyniki dochodzenia w sprawie katastrofy B737 Jeju Air oraz kłopotów kolejnej maszyny tego samego typu i tego samego przewoźnika. Tak samo jest w przypadku awarii hydrauliki w B737 KLM.
Polskim przedsiębiorcom dostarcza nowoczesne rozwiązania finansowe, wyznacza standardy w branży leasingowej. Zaczęło się skromnie – od jednego aktu założycielskiego i sporych ambicji. Dziś PKO Leasing jest liderem polskiego rynku leasingowego, który napędza małe i duże biznesy. Jak wyglądało 25 drogi na szczyt?
Turkish Airlines są najszybciej rozwijającą się linią lotniczą na świecie. Ma największą siatkę połączeń, a państwo zbudowało dla niej największe lotnisko w Europie. Ale wraz z tym, być może zbyt szybkim, rozwojem pojawił się problemy.
Michael O’Leary, dyrektor generalny Ryanaira ostro domaga się od Komisji Europejskiej i krajów UE zmian w funkcjonowaniu transportu lotniczego.
Rząd niemiecki kupił trzy pasażerskie airbusy A350. Ich właścicielem jest Bundeswehra. I, po specjalnych przeróbkach, mają być tak bezpieczne, jak amerykański Air Force One.
Nadchodzi nowy etap rozwoju całej gospodarki. Z siecią 5G nam wszystkim będzie żyło się lepiej i bezpieczniej – przekonuje Orange Polska.
Ostatniego dnia roku 2024 rząd przyjął Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego. W latach 2024-2032 wydatki na ten projekt sięgną 131,7 mld złotych.
Bank Pekao S.A. wprowadza zmiany w aplikacji PeoPay, dostosowując ją do potrzeb klientów prowadzących działalność gospodarczą. Rozszerzenie opcji personalizacji oraz dodanie elementów, które odróżniają profil firmowy od indywidualnego, to kolejny krok w rozbudowie oferty skierowanej do przedsiębiorców.
Wrocław wydał wytyczne w sprawie lokalizowania takich obiektów. W ocenie ekspertów należy jednak wreszcie prawnie uregulować lokalizowanie potrzebnych, jednak wyrastających jak grzyby po deszczu automatów paczkowych.
Zagłuszanie GPS to zagrożenie dla samolotów, ale nowa amerykańska technologia oparta na sztucznej inteligencji może je pokonać. Do określania położenia wykorzystuje zmiany pola magnetycznego Ziemi, a nie sygnał z satelity.
Władze Holandii w 2020 roku postanowiły obniżyć dozwoloną prędkość na autostradach do 100 km/h. Miało to przyczynić się do poprawy jakości powietrza i nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.
W Seattle wszyscy czekają na wyniki dochodzenia w sprawie katastrofy B737 Jeju Air oraz kłopotów kolejnej maszyny tego samego typu i tego samego przewoźnika. Tak samo jest w przypadku awarii hydrauliki w B737 KLM.
Turkish Airlines są najszybciej rozwijającą się linią lotniczą na świecie. Ma największą siatkę połączeń, a państwo zbudowało dla niej największe lotnisko w Europie. Ale wraz z tym, być może zbyt szybkim, rozwojem pojawił się problemy.
Po latach dynamicznego wzrostu rynek magazynowy w Polsce się ustabilizował. Spowolnienie gospodarcze zniechęca deweloperów do budowania bez uprzedniego pozyskania najemców.
Michael O’Leary, dyrektor generalny Ryanaira ostro domaga się od Komisji Europejskiej i krajów UE zmian w funkcjonowaniu transportu lotniczego.
Rząd niemiecki kupił trzy pasażerskie airbusy A350. Ich właścicielem jest Bundeswehra. I, po specjalnych przeróbkach, mają być tak bezpieczne, jak amerykański Air Force One.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas