„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 21.08.2019 06:19 Publikacja: 20.08.2019 21:00
Foto: Adobe Stock
Biorąc pod uwagę całą populację, już więcej niż co trzeci dorosły konsument interesuje się kategorią produktów ekologicznych – wynika z badania firmy Nielsen, które poznała „Rzeczpospolita". Sięgają po nie klienci z różnych grup wiekowych, ale generalnie momentami przełomowymi, które skłaniają do większego zainteresowania tym rynkiem, jest pojawienie się w rodzinie dziecka, problemy zdrowotne, ale też rosnąca moda na życie bardziej eko. Nielsen podaje, że zazwyczaj zaczyna się od sięgania po produkty spożywcze, następnie konsument rozszerza zainteresowanie na kosmetyki, a na końcu po chemię, np. produkty piorące czy czyszczące.
71 proc. Polaków nie planuje w sylwestra wystrzelić fajerwerków, choć tylko co czwarty Polak jest im całkowicie przeciwny. 12 proc. ankietowanych przyznaje, że co roku korzysta z fajerwerków, natomiast 17 proc. nie wyklucza, że zrobi to w tym roku.
Państwowy producent alkoholu z KRLD złożył wniosek o rejestrację znaku towarowego w Rosji. Firma należy do północnokoreańskiej armii. Oprócz wódki wojskowi chcą w Rosji sprzedawać też swoje pieczywo, kimczi i wyroby tytoniowe.
- Realnych obniżek cen masła w sklepach możemy spodziewać się już po Nowym Roku – zapowiada wiceminister rolnictwa Michał Kołodziejczak w Radiu Zet, zapewniając, że w kolejnych tygodniach produkt ten będzie taniał.
Piwna konkurencja zleciła badanie, jak Polacy postrzegają małpki, czyli mocne alkohole w małych butelkach. Pokazało, że dostrzegamy ryzyko alkoholizmu i butelki przed sklepami.
Specjalny sklep został uruchomiony w Warszawie, niedaleko Teatru Wielkiego. Firma realizuje plan ponad 1 tys. otwarć rocznie.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Najwięcej gazu trafiło do francuskiej Dunkierki. Nie jest to jednak gaz przeznaczony tylko na rynek wspólnotowy. Jest tam przeładowywany i odpływa w świat. Ta możliwość skończy się Rosji za dwa miesiące.
W portfolio Trei Real Estate Poland jest już 41 parków handlowych. Nowy obiekt został otwarty u zbiegu ul. Prostej i Sportowej w Kostrzynie.
Od 1 października 2023 r. rozporządzeniem 2023/956 wprowadzono unijny mechanizm dostosowywania cen na granicach (CBAM). Obejmie on towary importowane do Unii Europejskiej, które powstają w wyniku podobnych procesów poza jej granicami.
Specjalny sklep został uruchomiony w Warszawie, niedaleko Teatru Wielkiego. Firma realizuje plan ponad 1 tys. otwarć rocznie.
Browary z krajów Unii nie mają zahamowań, by zarabiać na eksporcie piwa do kraju-agresora. Hegemonem są tu Niemcy, ale gonią je inni. W połowie jesieni czeskie browary i hurtownie sprzedały do Rosji najwięcej od pandemii. Jednak najbardziej zwiększył się import piwa z Polski - aż 5,7-krotnie, licząc rok do roku.
Ryszard Petru, poseł Polski 2050, zapowiedział, że „na 99 proc.” spędzi Wigilię w nietypowy sposób – planuje pracować w jednym z warszawskich supermarketów.
Nasz rynek jest zalewany przez cement z Ukrainy. Branża twierdzi, że zagraża to funkcjonowaniu krajowych cementowni, a mechanizmy rozwiązania problemu mogą być nieskuteczne.
W tym roku cięcie wydatków świątecznych ma w planach co drugi konsument, choć przed rokiem było to aż trzech na czterech. Dla handlu trudno o lepsze informacje.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas