Wysokie ceny odstraszają od ekoproduktów

Już 40 proc. kupujących Polaków interesuje się produktami eko – nie tylko żywnością, ale też kosmetykami i chemią domową. Byłoby więcej, gdyby oferta była szersza, a ceny niższe.

Aktualizacja: 21.08.2019 06:19 Publikacja: 20.08.2019 21:00

Wysokie ceny odstraszają od ekoproduktów

Foto: Adobe Stock

Biorąc pod uwagę całą populację, już więcej niż co trzeci dorosły konsument interesuje się kategorią produktów ekologicznych – wynika z badania firmy Nielsen, które poznała „Rzeczpospolita". Sięgają po nie klienci z różnych grup wiekowych, ale generalnie momentami przełomowymi, które skłaniają do większego zainteresowania tym rynkiem, jest pojawienie się w rodzinie dziecka, problemy zdrowotne, ale też rosnąca moda na życie bardziej eko. Nielsen podaje, że zazwyczaj zaczyna się od sięgania po produkty spożywcze, następnie konsument rozszerza zainteresowanie na kosmetyki, a na końcu po chemię, np. produkty piorące czy czyszczące.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Co ósmy Polak przywita Nowy Rok fajerwerkami
Handel
Wódka z Korei Północnej wchodzi do Rosji. Firma należy do... armii Kima
Handel
Minister Michał Kołodziejczak: Masło będzie tanieć. Podał datę
Handel
Jak Polacy postrzegają "małpki"? Dla alkoholików, pite pod sklepem i przed pracą
Handel
Żabka ma już w Polsce 11 tysięcy sklepów
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10