Ostry zjazd wydatków w kwietniu. Sprzedaż runęła o 39 proc.

W tygodniu od 13 do 19 kwietnia wartość wydatków na żywność i produkty chemiczne w sklepach spadła aż 39 proc.

Aktualizacja: 28.04.2020 10:50 Publikacja: 28.04.2020 10:34

Ostry zjazd wydatków w kwietniu. Sprzedaż runęła o 39 proc.

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Już marcowe dane o sprzedaży były słabe, ale wtedy pojawiały się jeszcze okresy zmasowanych zakupów, kiedy Polacy uzupełniali zapasy. W kwietniu tego efektu już nie ma, a według Nielsena jest nawet dużo gorzej. W tygodniu 16 (13-19 kwietnia) wartość sprzedaży koszyka FMCG rok do roku spadła 39 proc., a w porównaniu do tygodnia wcześniejszego o 32 proc. Co ciekawe, spadła nie tylko wartość sprzedaży w stacjonarnych, ale także online i to 12 proc. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: popcorn z 48 proc. czy rosnąca o 43 proc. mrożona pizza. Jej powodzenie może tłumaczyć dlaczego sieci gastronomiczne w okresie pandemii nie zauważyły wzrostu zamówień. Z kolei jak podaje Nielsen kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do makijażu tracące 83 proc., lody z 24 proc. oraz piwo z 13 proc.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 19 zł kwartalnie!
Handel
Wigilia 2024: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla, Aldi i innych
Handel
Wigilijny koszyk „Rzeczpospolitej”. Co podrożało najbardziej?
Handel
Co ósmy Polak przywita Nowy Rok fajerwerkami
Handel
Wódka z Korei Północnej wchodzi do Rosji. Firma należy do... armii Kima
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Handel
Minister Michał Kołodziejczak: Masło będzie tanieć. Podał datę
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku