Aktualizacja: 24.03.2020 10:27 Publikacja: 24.03.2020 09:35
Foto: Adobe Stock
Już 11 marca, kiedy rząd ogłosił takie rozporządzenie, Polacy tłumnie ruszyli do sklepów i w kolejnych dniach sytuacja wyglądała podobnie. W efekcie jak podaje firma Nielsen wartość koszyka FMCG wzrosła o 57 proc. w porównaniu do tego samego tygodnia rok wcześniej. W rezultacie osiągnęła ona wartość zbliżoną do szczytów sprzedaży typowych dla okresu przedświątecznego.
O ile w roku poprzednim grupami produktowymi o największej wartości sprzedaży były kolejno suche produkty spożywcze, alkohole i napoje, to niepokój związany z sytuacją sanitarną sprawił, iż w tygodniu 11. na drugim miejscu po suchych produktach spożywczych pojawiły się środki higieny i pielęgnacji ciała.
Handel ubraniami systematycznie się kurczy i przechodzi do internetu. Odczuła to spółka będąca właścicielem marek Troll i Top Secret - jest likwidowana, nie dała rady walczyć z Temu czy Shein.
Brytyjski magazyn „What Car?” opublikował kolejną odsłonę swojego rankingu „Reliability Survey”, w którym 30 tysięcy właścicieli przekazało swoje opinie na temat aut. Jak wypadło Suzuki? Niezawodnie!
Według prognoz w najbliższych latach średnio o 2 proc. rocznie będzie rosła wymiana handlowa Stanów Zjednoczonych z Unią Europejską. Cła zapowiadane przez nowego prezydenta nie powinny tego zmienić.
Firmy na całym świecie oraz ekonomiści martwią się konsekwencjami wprowadzenia przez Donalda Trumpa wysokich ceł na towary z Chin, Kanady i Meksyku. Jednak Jamie Dimon, dyrektor generalny największego banku w USA, uważa, że mają oni za mało wiary w plan Trumpa i zbyt mocno się martwią.
Od 2025 roku obowiązują nowe zasady sprzedaży bananów. Przepisy unijne określają, jak powinny być oznakowane owoce dostępne w sprzedaży. Konieczne jest wskazanie m.in. informacji o kraju pochodzenia.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Ceny w sklepach wzrosły w 2024 r. średnio o 4,3 proc., ale z miesiąca na miesiąc ich dynamika była coraz wyższa. Liderem drożyzny w skali całego roku były słodycze.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Polscy producenci fermentowanych napojów winiarskich, m.in. cydrów, win owocowych i miodów pitnych, apelują o zmianę prawa. Obecnie nie mogą legalnie zaoferować opcji bezalkoholowych, a to szybko rosnąca część rynku.
Analiza danych prawie 2 milionów osób ujawnia nowe informacje na temat skutków przyjmowania leków GLP-1, wykorzystywanych w leczeniu cukrzycy i otyłości. Oprócz niekwestionowanych zalet, naukowcy wskazują na konkretne ryzyka.
Jak będzie wyglądał gospodarczy świat z prezydentem Donaldem Trumpem? Czy trzeba się go bać, a może strach będzie miał jedynie wielkie oczy? Rozmawiamy o tym w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza jest Marcin Mrowiec, główny ekonomista Grant Thornton.
Załamanie dochodów Kremla z eksportu po zaostrzeniu sankcji USA wobec banków, stało się faktem. Oznacza to brak napływu walut do kasy reżimu, za czym idzie spadek niezbędnego do prowadzenia wojny importu.
Od 2025 roku obowiązują nowe zasady sprzedaży bananów. Przepisy unijne określają, jak powinny być oznakowane owoce dostępne w sprzedaży. Konieczne jest wskazanie m.in. informacji o kraju pochodzenia.
Kolejne rosyjskie surowce, objęte sankcjami, przestają się sprzedawać w Chinach. W minionym roku Chińczycy kupili o połowę mniej metali żelaznych z Rosji aniżeli rok wcześniej. Zapłacili za nie najmniej od pięciu lat. Rezygnują też z węgla, aluminium i zmniejszają import ropy.
Produkty i usługi nowej ekonomii mają strategiczne znaczenie we wzmocnieniu konkurencyjności UE. W ostatnich latach stanowią coraz istotniejszą część polskiego eksportu.
Ceny w sklepach wzrosły w 2024 r. średnio o 4,3 proc., ale z miesiąca na miesiąc ich dynamika była coraz wyższa. Liderem drożyzny w skali całego roku były słodycze.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas