Billboardy „Sprawiedliwe sądy" psuły wizerunek Polski - orzeczenie sądu ws. Polskiej Fundacji Narodowej

Finansowanie kampanii „Sprawiedliwe sądy" było niezgodne z celami określonymi w statucie fundacji.

Publikacja: 28.11.2018 07:16

Billboardy „Sprawiedliwe sądy" psuły wizerunek Polski - orzeczenie sądu ws. Polskiej Fundacji Narodowej

Foto: Fotorzepa

To sedno najnowszego postanowienia Sądu Rejonowego w Warszawie, który wprawdzie stwierdził, że zeszłoroczna kampania „Sprawiedliwe sądy" nie naruszyła prawa, ale finansowanie jej przez Polską Fundację Narodową było sprzeczne z jej celami opisanymi w statucie. Oceny tej nie zmienia twierdzenie fundacji, że sama nie przygotowała ani nie prowadziła kampanii, a tylko ją finansowała, gdyż to jest jedna z form działalności fundacji – wskazał sąd.

Odnosząc się z kolei do argumentacji fundacji, że finansując kampanię realizowała cel statutowy, tj. promocję i ochronę wizerunku RP oraz polskiej gospodarki, sąd napisał w uzasadnieniu do postanowienia, że nie sposób podzielić tego stanowiska. Treści rozpowszechniane w trakcie owej kampanii pod tytułami np. „Sędzia może kłamać bezkarnie", nie tylko nie promują i nie chronią wizerunku RP, wręcz przeciwnie – wizerunek ten znacznie osłabiają, kreując oparty na jednostkowych przypadkach negatywny obraz władzy sądowniczej.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Spadki i darowizny
Ta grupa nie musi zgłaszać spadku do urzędu skarbowego
Zdrowie
Dodatkowe opłaty w szpitalach. Za co pacjent musi sam zapłacić?
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Prawo drogowe
Nadchodzą duże zmiany w prawie drogowym. Rząd wskrzesza martwe przepisy
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy: Żona zrobiła większą karierę. Mąż nie dostanie mniej po rozwodzie
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje