Rainbow Tours znalazł pomysł na konkurencję

Ostra konkurencja w branży i wyjątkowo ciepłe lato dało się we znaki firmom organizującym wycieczki. Wartość giełdowej spółki Rainbow Tours, właściciela biura podróży Rainbow, od stycznia stopniała o ponad 60 procent.

Aktualizacja: 11.10.2018 21:09 Publikacja: 11.10.2018 21:00

Rainbow Tours znalazł pomysł na konkurencję

Foto: Filip Frydrykiewicz

Po dobrym 2017 r., kiedy łączne przychody sektora wzrosły o ponad 20 procent, do około 7 mld złotych, branża turystyczna miała wyostrzone apetyty na lato 2018 r. Jednak w tym roku popyt na usługi był mniejszy od założeń. Mocno odbiło się to na wynikach. Firmy były bowiem zmuszone do obniżania cen wycieczek niemal całej oferty letniej. W pierwszej połowie roku przychody giełdowego Rainbow Tours co prawda wzrosły o ponad 15 procent, do 630,5 mln złotych, ale zysk netto skurczył się o 82 procent, do nieco ponad 1 mln złotych.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes
Liczba fuzji spadła, ale i tak jest duża
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Francja naciska na Polskę w sprawie zakupów zbrojeniowych
Biznes
Walka o lepszy ład korporacyjny w spółkach z udziałem Skarbu Państwa
Biznes
Polska odkręca kurek z pieniędzmi na AI. Chodzi o miliardy złotych
Biznes
Pragmatyczna transformacja – dobre rozwiązanie na trudny czas