Kluczowy podmiot w budowie cyfrowej komunikacji

Prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski mówi o przyszłości firmy oraz cyfryzacji usług.

Publikacja: 21.06.2018 21:22

Kluczowy podmiot w budowie cyfrowej komunikacji

Foto: materiały prasowe

Jesteśmy świadkami cyfrowej rewolucji. W jaki sposób Poczta Polska chce brać w niej udział?

Rewolucja cyfrowa, która dzieje się na naszych oczach, ma dla Poczty Polskiej dwie płaszczyzny. Pierwsza to dostarczanie paczek. Druga związana jest z podstawową działalnością poczty, czyli dostarczaniem tradycyjnej korespondencji. Wszystko wskazuje na to, że tradycyjna korespondencja będzie stopniowo zastępowana przez korespondencję elektroniczną. Mówimy o segmencie obsługi administracji państwowej i administracji samorządowej. Wybór modelu z narodowym operatorem cyfrowym oddala ryzyko, że e-Doręczenia byłyby tylko elektroniczne. Poczta Polska jest w stanie świadczyć usługę hybrydową, tzn. przetwarzać dokumenty i przekazywać je do obywateli w formie elektronicznej na kwalifikowaną skrzynkę elektroniczną lub drogą tradycyjną, tj. listem poleconym. Dzięki sieci placówek pocztowych w całym kraju z usługi mogliby korzystać m.in. mieszkańcy miejscowości, w których nie ma innych instytucji oferujących kontakt z administracją państwową.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
100 Lat Polskiej Gospodarki
Grzegorz W. Kołodko: Największym wyzwaniem jest demografia
100 Lat Polskiej Gospodarki
Jan Grzegorz Prądzyński: Wielkim wyzwaniem będą samochody autonomiczne
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dąbrowski: Otworzyć się na potrzeby nowego pokolenia
100 Lat Polskiej Gospodarki
Gróbarczyk: 5 minut, które trzeba wykorzystać
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dziubiński: Mamy wielki potencjał