Po czterech tygodniach zamykamy debatę o tym, jak powinien wyglądać nowy symbol zoo. Na dziewięć propozycji z agencji reklamowej (PZL) i projektowej (Plan B) zagłosowało aż 3152 internautów z całego świata.
Zwyciężyło logo nr 4, czyli dwa niedźwiedzie polarne brykające po napisie „zoo”. Jako jedyne weźmie udział w oficjalnym konkursie na nowy symbol zoo.
Ewa Zbonikowska, wiceszefowa ogrodu, zapowiada, że konkurs na wybór logo zostanie ogłoszony najwcześniej w marcu. – Teraz tylko zapytaliśmy warszawiaków, co myślą o propozycjach agencji PZL i Plan B.
Dlaczego kolejny etap wyboru logo odbędzie się dopiero na wiosnę? Z powodów finansowych. – Musimy zabezpieczyć środki. Zmiana logo to wydatki, a w zoo z pieniędzmi cienko. Po pierwszym kwartale, jak już policzymy budżet, mamy trochę oddechu i wtedy możemy zdecydować o rozpisaniu konkursu – mówi.
Sondażowe głosowanie na stronie „ŻW” przerosło oczekiwania szefów zoo. Debata o zmianie symbolu zoo przerodziła się w pospolite ruszenie. Jedni optowali za zmianą, inni bronili Syrenki, czyli obecnego logo.