Tematy kampanii. Gospodarka - tak, LGBT - nie

Pracownia IBRIS na zlecenie Onetu zapytała, co tak naprawdę jest dla Polaków najważniejszym tematem kampanii wyborczej. Wśród odpowiedzi jest zdecydowany zwycięzca - mowa o sytuacji gospodarczej po pandemii koronawirusa.

Aktualizacja: 21.06.2020 10:12 Publikacja: 21.06.2020 10:04

Tematy kampanii. Gospodarka - tak, LGBT - nie

Foto: AFP

mz

Sytuacja gospodarcza po pandemii koronawirusa - tak na pytanie o najważniejsze trzy tematy kampanii wyborczej odpowiada 57 proc. ankietowanych w badaniu pracowni IBRIS na zlecenie Onetu. Niewiele mniej - 39,8 proc. badanych uważa za ważne również bezpieczeństwo zdrowotne w związku z pandemią. Te sprawy, bezpośrednio związane z wirusem, to najważniejsze tematy, które pojawiły się w mijającej kampanii wyborczej.

Na trzecim miejscu znalazła się sprawa pedofilii w Kościele katolickim (22,7 proc. wskazań) a tuż za nią znalazł się wzrost cen (20,9 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się zagadnienia związane ze środowiskiem i planetą: ocieplenie klimatu (18,9 proc. wskazań) oraz zanieczyszczenie powietrza - smog (17 proc.). Ważna dla 13,3 proc. ankietowanych jest sprawa kontynuacji programów socjalnych (500 plus), a dla 11,6 proc. kwestia nadchodzącej suszy.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!