Większy znaczy wygodniejszy

Wydłużony mikrovan Renault ma nareszcie normalnej wielkości bagażnik i zapewnia więcej komfortu pasażerom siedzącym na tylnej kanapie

Publikacja: 26.02.2008 00:25

Większy znaczy wygodniejszy

Foto: Rzeczpospolita

Mikrovan Renault Modus poniósł niespodziewaną klęskę na rynku – zamiast zakładanej rocznej sprzedaży 300 tys. sztuk nabywców znalazło 150 tys. aut. Przyczyna niepowodzenia była prosta: zbyt mały bagażnik i niewielka ilość miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu.

– Modus to przykład auta zaprojektowanego wyłącznie z uwzględnieniem wymagań paryskiego ruchu, gdzie liczy się każdy centymetr – komentują przedstawiciele Renault.

Aby nie zwalniać robotników z hiszpańskiej fabryki Valladolid (jedyna produkująca modusa), koncern zainwestował 110 mln euro i wydłużył o 16 cm modusa. Ma on teraz długość 403 cm, nazywa się Grand Modus i będzie produkowany równolegle z dotychczasową wersją. Powiększony bagażnik mieści – w zależności od położenia przesuwanej tylnej kanapy – od 305 do 410 l, więc nie będzie problemów z przewiezieniem tygodniowych zakupów dla kilkuosobowej rodziny.

Projektując bagażnik, konstruktorzy pomyśleli nawet o drobiazgach – np. elastyczny pas służy do mocowania drobnych rzeczy, jak butelki z płynem do spryskiwacza. W razie konieczności kufer można powiększyć do 1302 l, składając tylną kanapę. Oparcie kanapy tworzy równą płaszczyznę z podłogą bagażnika. Chociaż Modus jest małym samochodem, klapa otwiera się na tyle wysoko, że nawet osoby mające ponad 180 cm wzrostu nie zranią sobie czoła o jej krawędź.

Na wydłużeniu skorzystali także pasażerowie tylnej kanapy. W starszej wersji kolana wbijały się w oparcia przednich foteli. Wydłużony o 9 centymetrów rozstaw osi sprawia, że z tyłu siedzi się znacznie bardziej komfortowo – jest miejsce na kolana i na stopy. Tak jest przy odsuniętej do tyłu tylnej kanapie, którą można przesuwać w zakresie 15 cm. Modus jest o centymetr węższy od clio i zapewnia podobny komfort trzem pasażerom tylnej kanapy, jednak na dłuższym dystansie będzie im niewygodnie.

Fotele z przodu pozostały niezmienione, siedzi się na nich wygodnie, a wysoka pozycja zapewnia kierowcy dobrą widoczność. Nie zmieniła się w stosunku do poprzednika deska rozdzielcza, której wskaźniki są wyraźne. Grand modus może być podobnie jak espace wyposażony w szklany, odsuwany dach o powierzchni blisko 2 mkw. Podobieństw z espace’em jest więcej: centralny schowek sufitowy, biegnący środkiem nad oboma rzędami siedzeń, szuflady pod przednimi fotelami i składane stoliki na oparciach przednich siedzeń.

Samochód wyposażony jest w silniki benzynowe o pojemności 1,2 lub 1,6 l i mocach 75, 80 i 105 KM. Oferowany jest także diesel o pojemności 1,5 l i mocach od 70 do 105 KM. Silniki wysokoprężne mające co najmniej 85 KM połączone są z sześciostopniowymi skrzyniami biegów, natomiast reszta współpracuje z pięciostopniowymi przekładniami. Występują one nawet w zrobotyzowanej wersji quickshift. Można zamówić także automat, który sprzedawany jest tylko z największym silnikiem benzynowym.

Grand modus kosztuje 43 200 zł za najskromniej wyposażoną wersję authentique z 75-konnym benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 l. Dołożenie klimatyzacji podnosi cenę o 3300 zł.

Renault przewiduje, że najpopularniejszy będzie grand modus wyceniony na 45 500 zł mający cztery poduszki, ABS, ręczną klimatyzację, centralny zamek, elektrycznie podnoszone szyby i radio. Najdroższa wersja ma klimatyzację automatyczną i kosztuje 48 800 z silnikiem benzynowym i 58 600 zł ze 105-konnym dieslem.

Więcej o samochodach Renault na stronie

www.renault.pl

Mikrovan Renault Modus poniósł niespodziewaną klęskę na rynku – zamiast zakładanej rocznej sprzedaży 300 tys. sztuk nabywców znalazło 150 tys. aut. Przyczyna niepowodzenia była prosta: zbyt mały bagażnik i niewielka ilość miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu.

– Modus to przykład auta zaprojektowanego wyłącznie z uwzględnieniem wymagań paryskiego ruchu, gdzie liczy się każdy centymetr – komentują przedstawiciele Renault.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!