Prawie trzykrotnie zwiększył się w ciągu ostatnich siedmiu lat odsetek dużych firm, które prowadzą programy wolontariatu pracowniczego. W 2012 r. mogło się nimi pochwalić tylko sześć na sto dużych przedsiębiorstw, ale w ubiegłym roku już 16 proc. Ponad jedna czwarta tych firm, które takich programów nie mają, przymierza się do ich wprowadzenia – wynika z raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, który podsumowuje III ogólnopolskie badania wolontariatu pracowniczego w Polsce.
Karol Krzyczkowski, ekspert FOB, zwraca uwagę, że w ostatnich kilku latach wzrost popularności wolontariatu pracowniczego (WP) wyraźnie przyspieszył – aż 42 proc. dużych firm z programem WP działa w tym obszarze nie dłużej niż pięć lat. Ma to również związek z koniunkturą na rynku pracy, m.in. rosnącą konkurencją o specjalistów.
Oczekiwania młodych
Chcąc przyciągnąć i zatrzymać dobrych pracowników, firmy muszą zadbać nie tylko o podstawowe warunki (konkurencyjne wynagrodzenie, benefity i możliwości rozwoju), ale również o dodatkowe motywatory. Wśród nich zaczyna wyróżniać się zaangażowanie firm w CSR, rozumiany ostatnio coraz częściej jako działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Według najnowszych badań portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl prawie sześciu na dziesięciu kandydatów do pracy nie tylko chciałoby pracować w firmach zaangażowanych w CSR, ale zależy im szczególnie na organizacjach, które dają swoim pracownikom możliwość wsparcia takich prospołecznych działań.