Regulacje i nacisk opinii społecznej kształtują nowe strategie firm

Dwie dekady budowania świadomości przynoszą efekty.

Publikacja: 20.03.2020 01:30

Społeczna odpowiedzialność interesuje coraz więcej firm.

Społeczna odpowiedzialność interesuje coraz więcej firm.

Foto: materiały prasowe

Prawie 160 ofert pracy dla specjalistów CSR opublikowano w ubiegłym roku na portalu rekrutacyjnym Pracuj.pl. To prawie sześciokrotnie więcej niż w połowie minionej dekady, gdy aktywności związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu były z reguły dodatkowym zadaniem dla specjalistów ds. Public Relations czy HR w firmach.

Widoczny w ostatnich latach wzrost liczby miejsc pracy dla specjalistów i menedżerów CSR potwierdza, że społeczna odpowiedzialność biznesu – rozumiana także jako zrównoważony rozwój firm – przestała być w Polsce rynkową niszą docenianą przez niewielką grupę międzynarodowych korporacji i czołowych polskich spółek. Do tej zmiany walnie przyczyniły się regulacje, w tym zwłaszcza wprowadzony unijną dyrektywą z 2014 r. obowiązek poszerzonego raportowania informacji niefinansowych.

Pozostało 95% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Wydarzenia Gospodarcze
John G. Ruggie: Odpowiedzialne działanie firm przestało być kwestią wyboru
Materiał partnera
Kluczowa jest dostępność naszych usług
Europejski Kongres Finansowy
Tadeusz Białek: Chcemy zmiany podstawy opodatkowania sektora
Europejski Kongres Finansowy
Artur Głembocki: Ze sztuczną inteligencją jesteśmy w komitywie od lat
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Europejski Kongres Finansowy
Obraz gospodarki: różowy czy nie?