Kampania bez fajerwerków z pieniędzy państwowych firm

Fundacje spółek Skarbu Państwa zaangażowały się w kampanię referendalną, jednak nie na takim poziomie, jak obawiała się opozycja.

Aktualizacja: 16.10.2023 06:06 Publikacja: 16.10.2023 03:00

Kampania bez fajerwerków z pieniędzy państwowych firm

Foto: Wojciech Stróżyk/REPORTER

„15 października referendum o Polsce. Głosujesz = decydujesz” – tak wyglądała okładka magazynu „Polska cafe” rozdawanego tuż przed dniem wyborów i referendum na stacjach Orlenu. Na tankujących czekały też ulotki z podobnym napisem, nieoznaczone nazwą podmiotu, który je wydrukował. To tylko jeden z przykładów zaangażowania spółek Skarbu Państwa w kampanię referendalną lub choćby frekwencyjną przed referendum. Jednak nie było ono tak duże, jak spodziewała się opozycja.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Wybory
PiS w defensywie, mieszkania to niebezpieczny temat dla polityków, co zmieni papież Leon?
Wybory
„Rzecz w tym”: Kampania wyborcza bez Top One. Spokojnie, zaraz się rozkręci
Wybory
Podcast „Rzecz w tym”: Ostatnia prosta kampanii – wszystko skręciło na prawo
podcast
W kampanii drzemka trwa, Tusk i Trzaskowski uderzają w podobne tony, kulisy EKG
Wybory
Podcast „Rzecz w tym”: Bronkizacja kampanii Rafała Trzaskowskiego. Dlaczego faworyt sam sobie szkodzi?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem