Aktualizacja: 21.11.2024 12:44 Publikacja: 20.06.2022 21:00
Foto: Adobe Stock
17 czerwca w życie weszły przepisy prawa o ruchu drogowym, które dają ubezpieczycielom prawo wglądu do informacji o punktach karnych i mandatach na kontach właścicieli aut. Informacje te będą mogli wykorzystać przy konstruowaniu oferty obowiązkowego komunikacyjnego ubezpieczenia OC. Im więcej punktów na koncie właściciela samochodu i im więcej mandatów, tym cena jego polisy będzie wyższa. Ubezpieczyciele ciągle jeszcze nie zdradzają konkretnych przeliczników grzechów kierowców na ceny ich OC. Zgodnie mówią jednak, że punkty i mandaty będą kolejnym kryterium, które biorą pod uwagę przy wyliczaniu kosztów polisy.
W wynikach PZU widać wprawdzie katastrofalną powódź na południu Polski, ale spadek zysku jest wyraźnie niższy od tego, którego obawiali się analitycy. Za nieco ponad tydzień poznamy strategię Grupy PZU na lata 2025-27.
Ogólnoeuropejski Indywidualny Produkt Emerytalny pojawił się w Polsce rok temu. Swoim uczestnikom przyniósł ponad 20 proc. zysku. Produkt ten cały czas oferuje jednak tylko jedna firma, która pozyskała dotąd 5 tys. aktywnych klientów.
Spowodowanie wypadku bez polisy OC może być katastrofą finansową – przestrzega Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Rekordowy dług sprawcy bez OC sięga już 4,7 mln zł. Koszt rocznej polisy to kilkaset złotych.
Wymagania klientów ciągle się zmieniają, prześledziliśmy więc najlepsze oferty, które obejmują polisy podstawowe, jak i te mające w zakresie wszystkie ryzyka.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych, opowiadają Andrzej Olechniewicz oraz Marek Twardowski z firmy ubezpieczeniowej Warta.
Spowodowanie wypadku bez polisy OC może być katastrofą finansową – przestrzega Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Rekordowy dług sprawcy bez OC sięga już 4,7 mln zł. Koszt rocznej polisy to kilkaset złotych.
Ceny obowiązkowych polis komunikacyjnych dla kierowców rosną już od 18 miesięcy. W tym czasie wzrosły już średnio o prawie 200 zł. W III kwartale 2024 średnia cena OC wyniosła 680 zł i była wyższa o prawie 28 proc. niż przed rokiem. Niestety, to nie koniec podwyżek.
Siedmiu sędziów Sądu Najwyższego wytycza granicę stosowania metody kosztorysowej przy likwidacji szkód powypadkowych.
Sąd Najwyższy ma rozstrzygnąć, czy jeśli cena naprawy powypadkowego auta nie obejmowała VAT i warsztat go nie odprowadził, to odszkodowanie z OC należy się z podatkiem.
Jeśli wypłata z OC starczyła poszkodowanemu na remont auta, to nie ma już roszczenia o dopłatę i nie może go sprzedać.
Średnia składka za obowiązkowe ubezpieczenie dla kierowców wynosi już 610 zł i w ciągu roku poszła w górę o 108 zł, czyli ponad 20 proc. Ceny OC rosną nieprzerwanie już od 12 miesięcy, a w ostatnim czasie podwyżki przyśpieszyły. W drugim kwartale kierowcy płacili za polisy OC o 11 proc. więcej niż na początku tego roku.
Na ubezpieczenia wydaliśmy w pierwszym kwartale 2024 r. 21,9 mld zł, a ubezpieczyciele wypłacili nam prawie 12 mld zł odszkodowań i świadczeń. Rośnie liczba osób, które mają polisy ubezpieczeniowe.
Za niepodjęcie działań zapobiegawczych czy naprawczych po wyrządzeniu szkody w środowisku grozi jedynie grzywna, a i ta rzadko jest nakładana. Sytuację mogłoby poprawić oddanie kompetencji w tym zakresie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas