Generali chce trzykrotnie zwiększyć sprzedaż

Firma chce podwoić udział w rynku, potroić sprzedaż i czterokrotnie poprawić zysk.

Publikacja: 14.02.2013 02:11

Artur Olech, prezes Generali

Artur Olech, prezes Generali

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Według nowej strategii na polskim rynku ma to oznaczać zwiększenie rynkowego udziału do 8 proc., poprawę sprzedaży do blisko 5 mld zł oraz osiągnięcie zyskowności na poziomie pół miliarda złotych.

To wszystko ma się udać do końca 2017 r. W ambitnym rozwoju mają pomóc między innymi inwestycje w nowe technologie.

Polisa rysikiem na tablecie

– W ostatnich latach wykonaliśmy ogromną pracę i wielokrotnie udowodniliśmy, że rozwijamy się szybciej niż rynek, plus robimy to bardzo dynamicznie i zyskownie. W tym samym czasie zaszło wiele kluczowych zmian, nie tylko na rynku ubezpieczeniowym – mówi Artur Olech, prezes Generali. – Dlatego wypracowaliśmy nową strategię, w której chcemy wykorzystać najsilniejsze strony naszej biznesowej wiedzy oraz otworzyć się na nowe obszary działalności – dodaje.

Swoje cele firma chce osiągnąć m.in. tworząc standardy prostej i efektywnej obsługi klientów poprzez efektywne wykorzystanie nowych technologii. – Nie wystarczy zrobić aplikację na tablet czy smartfon, którą klienci owszem ściągną, ale potem nie będą z niej korzystać. Nasza propozycja to zintegrowanie wszystkich produktów w jednym koncie klienta. Dodatkowo chcemy, by nowe technologie mocno wspierały też dystrybutorów naszych produktów – podkreśla Paweł Wróbel, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Generali.

Generali jako pierwsze na rynku wprowadza system pozwalający na złożenie podpisu na polisie bezpośrednio na tablecie. – To nie podpis elektroniczny, który nie jest powszechny wśród osób prywatnych, lecz możliwość faktycznego złożenia podpisu rysikiem na ekranie tabletu. W tej sposób do zera redukujemy konieczność wydruków papierowych – dodaje Paweł Wróbel.

Najlepsi agenci firmy dostają od firmy tablety bezpłatnie, część już się nimi posługuje.

Możliwe szybsze wykonanie planu

Nowa strategia skupia się na ośmiu punktach: optymalizacji wyniku technicznego i dalszej dywersyfikacji struktury portfela produktów, wykorzystaniu potencjału sieci wyłącznych i partnerów zewnętrznych oraz stworzeniu nowych kanałów dystrybucji, stworzeniu konta klienta, zapewniającego wielokanałowość dostępu, wprowadzeniu w pełni elektronicznego procesu sprzedaży, wprowadzeniu nowych technologii, a w efekcie optymalizacji i automatyzacji procesów, uproszczeniu produktów, wykorzystywaniu siły marki oraz zapewnieniu pracownikom równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym.

– Planujemy osiągnąć nasze cele do 2017 roku, ale jeśli warunki rynkowe będą nam sprzyjać, nie wykluczam że spełnimy je do 2015 roku – mówi „Rz" osoba zbliżona do spółki. Jako potencjalne zagrożenia, które uniemożliwiłyby wypełnienie celów, szef Generali wymienia niespodziewane pogorszenie się sytuacji makroekonomicznej oraz regulacje, które negatywnie wpłynęłyby na rozwój którejś z linii biznesu.

Jak zapewnił prezes, mocne postawienie na nowe technologie nie przełoży się na zwolnienia w firmie. – Komputer nie ma zastąpić człowieka, ma jedynie przyspieszyć i polepszyć obsługę klienta. Planujemy zwiększać sprzedaż, więc dotychczasowe zatrudnienie pozostanie na niezmienionym poziomie – dodaje Olech. Wydatki na rozwój technologiczny mają pochodzić z bieżących zysków i nie wpłynąć znacząco na wynik.

Polska silna w grupie

Podczas spotkania z inwestorami w styczniu, szef grupy Generali Mario Greco poinformował, że dla Generali rynek Europy Środkowo-Wschodniej jest drugim najważniejszym po Włochach, Francji i Niemczech.

Tydzień wcześniej ogłoszono odkupienie przez Włochów 49-proc. udziałów w holdingu Generali-PPF, który był właścicielem biznesów Generali w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce.

Według nowej strategii na polskim rynku ma to oznaczać zwiększenie rynkowego udziału do 8 proc., poprawę sprzedaży do blisko 5 mld zł oraz osiągnięcie zyskowności na poziomie pół miliarda złotych.

To wszystko ma się udać do końca 2017 r. W ambitnym rozwoju mają pomóc między innymi inwestycje w nowe technologie.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Ubezpieczenia
To już definitywny koniec wojny cenowej na rynku OC. Polisy mocno drożeją
Ubezpieczenia
Kto zapłaci za odbudowę Los Angeles? Firmy ubezpieczeniowe na granicy bankructwa
Ubezpieczenia
Trudny rok za ubezpieczycielami. Ceny polis OC pójdą w górę
Ubezpieczenia
Wypłata w 15 dni - Warta podsumowuje pomoc powodzianom
Ubezpieczenia
Klęski żywiołowe uderzyły w wyniki ubezpieczycieli. Wypłaty ostro w górę