Aktualizacja: 03.04.2018 12:02 Publikacja: 02.04.2018 08:45
Foto: picture-alliance/dpa/D. Kalker
Jak informuje "Bild am Sonntag" (01.04.18)Poczta Niemiecka (Deutsche Post) już od 2005 roku, za pośrednictwem w pełni od niej zależnej spółki "Deutsche Post Direkt GmbH", sprzedawała dane osobowe swoich klientów partiom politycznym dla wykorzystania ich w kampanii wyborczej. W ubiegłorocznej kampanii przed wyborami do Bundestagu partie CDU i FDP zapłaciły jej za to sumę "wyrażajacą się liczbą pięciocyfrową".
Na zapytanie "BamS" obie partie potwierdziły, że "zawarły z Pocztą Niemiecką odpowiednie umowy". Deutsche Post odmówiła zajęcia stanowiska w tej sprawie. Gazeta "Bild am Sonntag" pisze, powołując się na poufne dokumenty, że przekazane partiom politycznym "dane osobowe zostały zanonimizowane". Mimo to, dzięki dużej liczbie informacji i ich kombinacji, możliwe jest ustalenie "jakiej partii sprzyjają mieszkańcy poszczególnych domów zamieszkałych przez przynajmniej sześć rodzin".
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z 28 na 29 kwietnia doszło do ata...
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Kim Dzong Un zapowiedział budowę w Pjong...
Obecna konfrontacja w Kaszmirze pomiędzy Indiami i Pakistanem przerodzić się może w szerszy konflikt zbrojny. Ob...
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Siergiej Ławrow w rozmowie z CBS News de...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z 23 na 24 kwietnia doszło do pow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas