Rynek podrabianych alkoholi może być wart co najmniej 8 miliardów rubli (230 milionów USD).
Dane na temat rozbieżności w sprzedaży między importowaną a sprzedaną whisky zaczęto zbierać dopiero w 2010 roku. Wtedy okazało się, że sprzedano 0 16,8 miliona litrów tego alkoholu więcej niż zostało sprowadzonych do Rosji. W 2012 roku sprzedaż detaliczna whisky przekroczyła import o 7,8 miliona litrów. W ubiegłym roku - o 9,9 miliona.
W rosyjskim Internecie można znaleźć wiele stron oferujących podróbki markowych, elitarnych alkoholi. Ich cena zaczyna się od 100 rubli (2,9 USD) za butelkę.
Rosyjska federalna agencja do spraw regulacji rynku alkoholowego w ubiegłym roku przeprowadziła kampanię o prawo do blokowania takich stron, ale okazała się ona bezskuteczna.
Według agencji whisky jest najczęściej fałszowanym w Rosji alkoholem, zaraz za nią uplasowały się rum i tequila.