Niemieckie podręczniki o imigrantach. "Źródło konfliktów"

Jak wynika z badań nad podręcznikami szkolnymi w Niemczech, temat imigracji jest w nich wypaczany, a samych imigrantów przedstawia się, jako nieskore do działania bezwolne ofiary.

Publikacja: 18.03.2015 17:12

Temat imigracji jest wypaczany - wynika z analizy niemieckich podręczników szkolnych.

Temat imigracji jest wypaczany - wynika z analizy niemieckich podręczników szkolnych.

Foto: picture-alliance/dpa

Instytut Georga Eckerta, oraz Centrum Integracji Kształcenia przy Fundacji Uniwersytetu Hildesheim poddały analizie treść 65 podręczników szkolnych do historii, geografii oraz nauk społecznych, z których korzystają uczniowie klas IX-X w Bawarii, Berlinie, Brandenburgu, Nadrenii Północnej-Westfalii oraz Saksonii. Przeanalizowano też podręczniki wydane w latach 2003-2014. Kierownik grupy badawczej Inga Niehaus stwierdziła podczas prezentacji wyników badań w Berlinie, że kwestia imigracji jest przedstawiana w podręcznikach głównie, jako „źródło konfliktów i kryzysu", a uznanie różnorodności, jako naturalnego zjawiska, należy w nich do rzadkości.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1078
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1077
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1076
Świat
Trump wycofuje USA z Rady Praw Człowieka. Koniec pomocy dla palestyńskich uchodźców
Świat
Thorsten Klute: Niemcy przed wyborami. Czy SPD ma jeszcze szansę?