„Morsowałem”. Jak media społecznościowe tworzą trendy

W Internecie pełno jest zdjęć osób zażywających kąpieli w lodowatej wodzie. Kolejni znajomi wrzucają selfie z morsowania, chwalą się czasem spędzonym zimą w jeziorze, licytują, kto wytrzymał w niższej temperaturze. Dlaczego aktywność znana od lat dopiero w tym roku stała się tak popularna? O wpływie mediów społecznościowych na kreowanie naszych zachowań i nowych mód mówi dr Dominik Batorski, socjolog Internetu z Uniwersytetu Warszawskiego.

Aktualizacja: 21.01.2021 12:13 Publikacja: 21.01.2021 12:09

„Morsowałem”. Jak media społecznościowe tworzą trendy

Foto: Adobe Stock

Na popularność morsowania nakłada się wiele czynników: covid, zmęczenie zamknięciem, chęć zwiększenia odporności organizmu. Do tego coraz więcej  „wyznawców” ma też Wim Hof, propagator morsowania, który twierdzi, że odporności na zimno można się nauczyć. – Media społecznościowe dodatkowo wzmacniają trendy. Dla wielu użytkowników są miejscem budowania własnego wizerunku – mówi gość podcastu. I dodaje, że media społecznościowe są silnym narzędziem wpływu. – Osoby, których znajomi często chwalą się uprawianiem sportu, mają większe szanse, że sami ten sport zaczną uprawiać – tłumaczy dr Batorski. 

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Społeczeństwo
Ośrodek Karta apeluje o wsparcie. Jest w trudnej sytuacji finansowej
Społeczeństwo
Sondaż: Czy USA mogą wyjść z NATO? Znamy zdanie Polaków
Społeczeństwo
Sondaż: Czy Ameryka Donalda Trumpa jest wiarygodnym sojusznikiem Polski?
Społeczeństwo
Wiza humanitarna tylko dla represjonowanych. Rząd zlikwidował ułatwienia
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Społeczeństwo
Zima nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa? Prognoza pogody IMGW na 10 dni