W reklamie Volkswagena opublikowanej w mediach społecznościowych zobaczyć można czarnoskórego mężczyznę, którego popycha ogromna, biała ręka. Na końcu filmu na ekranie stopniowo pojawiają się słowa „Der neue Golf” („nowy Golf”). Internauci zwrócili uwagę, że kombinacja liter przypomina słowo „Neger” („czarnuch”).
„Bez wątpienia: wideo było niepoprawne i pozbawione smaku” - podkreśliła firma, dodając, że rozumie gniew i oburzenie klientów. „Oddalamy się od tego i przepraszamy” - przekazano w oświadczeniu, w którym obiecano również, że zostanie przeprowadzone dochodzenie, które będzie miało na celu odnalezienie osób odpowiedzialnych za reklamę.
Firma początkowo twierdziła, że „jest zaskoczona i zszokowana, że wideo zostało zinterpretowane w zły sposób”. W związku z tym, że spotkało się to z dalszą krytyką, zdecydowano się na przeprosiny. Volkswagen zapowiedział także, że prowadzi szereg inicjatyw, które mają na celu promowanie różnorodności i integracji.