TVP odmówiło emisji reklamy z parą jednopłciową

W Międzynarodowy Dzień Seksu, pod hasłem „Głośni w łóżku”, ruszyła nowa kampania marki prezerwatyw Durex. Telewizja Polska odmówiła emisji spotu, którego bohaterami była między innymi para homoseksualistów - informuje portal Wirtualne Media.

Aktualizacja: 08.06.2020 15:36 Publikacja: 08.06.2020 15:28

Budynek TVP przy ul. Woronicza w Warszawie

Budynek TVP przy ul. Woronicza w Warszawie

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

adm

W miniony weekend ruszyła kampania reklamowa marki Durex "Głośni w łóżku”. W jej ramach powstał spot, w którym cztery pary opowiadają o swoich relacjach. Wśród jest między innymi para homoseksualistów, Jakub i Dawid. Celem kampanii było zachęcenie par do dzielenia się swoimi pragnieniami i potrzebami.

Jak informuje portal Wirtualne Media, biuro reklamy Telewizji Polskiej odmówiło emisji spotu. Decyzja ta miała zostać uzasadniona przepisami z ustawy o radiofonii i telewizji. „Audycje lub inne przekazy, zawierające sceny lub treści mogące mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich, inne niż te, o których mowa w ust. 4, mogą być rozpowszechniane wyłącznie w godzinach od 23 do 6” - czytamy. Spot emitowany jest już natomiast między innymi na antenach TVN oraz Polsatu.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Społeczeństwo
Nawet 27 stopni w majówkę. Ale w weekend pogoda się zmieni
Społeczeństwo
Sondaż „Rzeczpospolitej”: Kto ucieknie z kraju, gdy wybuchnie wojna
Społeczeństwo
Sondaż: Jak Polacy oceniają pontyfikat papieża Franciszka?
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Miliony za śmieci na koszt mieszkańców gminy.
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Społeczeństwo
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”