Zabity przez ZOMO w reklamie wódki Żytniej

Producent Wódki Żytniej w jednej z reklam wykorzystał zdjęcie śmiertelnie postrzelonego Michała Adamowicza z demonstracji "Solidarności". IPN wyraża oburzenie. Firma przeprasza.

Aktualizacja: 19.08.2015 14:42 Publikacja: 19.08.2015 11:00

Siedziba Instytutu Pamięci Narodowej. Fot. Adrian Grycuk/ lic. CC BY-SA 3.0 PL

Siedziba Instytutu Pamięci Narodowej. Fot. Adrian Grycuk/ lic. CC BY-SA 3.0 PL

Foto: Wikimedia Commons

Zdjęcie Michała Adamowicza, zabitego podczas tłumienia przez milicję demonstracji w dniu 31 sierpnia 1982 r. w Lubinie, firma produkująca Wódkę Żytnią zamieściła na swoim profilu na Facebooku z podpisem: "Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią".

Post zniknął z profilu firmy na Facebooku. W zamian pojawiły się przeprosiny. Zespół Extra Żytniej wyraża w nich ubolewanie z powodu wykorzystania zdjęcia przedstawiającego tragiczne wydarzenia. Firma podkreśla, że publikacja była efektem pomyłki. "Pragniemy podkreślić, że publikacja takiej fotografii nie była wynikiem braku szacunku, a naszej nieświadomości. Popełniliśmy błąd i teraz za niego przepraszamy" - czytamy w przeprosinach.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Miliony za śmieci na koszt mieszkańców gminy.
Społeczeństwo
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Społeczeństwo
Wyborcy jednego z kandydatów na prezydenta zdecydowanie za wysłaniem polskich wojsk na Ukrainę
Społeczeństwo
Motocyklowa nonszalancja na drogach
Społeczeństwo
IMGW ostrzega przed burzami. Wydano alerty. Gdzie będzie najgorzej?