Aktualizacja: 22.04.2025 05:54 Publikacja: 06.06.2023 10:18
Foto: AdobeStock
Z okazji niedawnego Dnia Dziecka warto przybliżyć prawa naszych „przedsiębiorczych” podopiecznych, których wizerunki coraz częściej pojawiają w postach blogerów i influencerów oraz w profesjonalnych produkcjach reklamowych i filmowych.
Dzieci w show-biznesie są od zawsze. A jednak, mimo licznych postulatów, do tej pory nie stworzono kompleksowej regulacji, która zabezpieczyłaby ich prawa osobiste i finansowe. Mimo rosnącej skali udziału małoletnich w produkcjach wideo, wsparcia prawnego dla dzieci trzeba szukać w różnorodnych aktach prawa krajowego i międzynarodowego, a także w wewnętrznych regulacjach organizacji filmowych czy reklamowych.
Przypadki dwóch lekarzy i jednej notariusz pokazują, jak bardzo pobłażliwe mogą być rozstrzygnięcia w sprawach d...
Osiągnięciem politycznym jest zarówno stworzenie mody na demokrację, jak i wykorzystanie koniunktury do jej wpro...
Można być równocześnie świetnym jurystą i kiepskim prawnikiem rodzinnym.
Jeżeli sądy pobierają opłaty za prowadzenie postępowań, to powinny dokładnie informować uczestnika, jak i do kie...
To, co dzieje się w wymiarze sprawiedliwości, jest konsekwencją zawłaszczania państwa przez zwycięskie koalicje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas