Paweł Wojtunik: Agent Tomek nie jest naszym problemem

Szef CBA Paweł Wojtunik opowiedział portalowi onet.pl o swoich wrażeniach w związku ze sprawą zdjęć Tomasza Kaczmarka ujawnionych przez "Gazetę Wyborczą"

Publikacja: 07.12.2012 08:48

Paweł Wojtunik, szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego

Paweł Wojtunik, szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Co pan pomyślał na widok kolekcji zdjęć z agentem Tomkiem?

O Boże, znowu.

Znowu?

Obowiązki szefa CBA objąłem w atmosferze skandalu medialnego po ujawnieniu stenogramów tzw. afery hazardowej. Potem mocno uderzyło nas wszystko, co pojawiało się w mediach na temat pracy pod przykryciem. Tym razem pomyślałem, że dodatkowo będziemy oskarżani o wyciek informacji i nielegalne działania wobec dziennikarzy.

CBA ma problem z agentem Tomkiem?

Agent Tomek nie jest naszym problemem. Problemem jest skandal związany z przeciekiem. To najgorsze, co może spotkać służbę specjalną, bo powoduje obniżenie zaufania wewnątrz i na zewnątrz instytucji. Boję się pomyśleć, co sądzą na ten temat nasi partnerzy międzynarodowi.

Pozowanie z walizką pełną pieniędzy przed operacją specjalną to naruszenie zasad?

W służbach niektórzy mają słabość do gadżetów i trofeów. Robią sobie zdjęcia z zatrzymanymi, przy samochodach, przy narkotykach czy pieniądzach. To kwesta dojrzałości lub jej braku.

Wojtunik odpowiedział też na zaczepkę Tomasza Kaczmarka:

Teraz Kaczmarek się odgraża, że ujawni pańskie zdjęcia.

Słyszałem, że jest honorowy i ich nie ujawni, że mogę spać spokojnie (śmiech). Mówiąc poważnie, mam czyste sumienie i nie dam się sprowokować takim zaczepkom.

Co pan pomyślał na widok kolekcji zdjęć z agentem Tomkiem?

O Boże, znowu.

Pozostało 93% artykułu
Publicystyka
Michał Laszczkowski: Największym niszczycielem zabytków jest polskie państwo
Publicystyka
Jędrzej Bielecki: Europa nie jest gotowa na Donalda Trumpa
Publicystyka
Adam Szymczyk: Powtórka z Hillary Clinton. Demokraci mentalnie wciąż tkwią w 2016 r.
Publicystyka
Amerykanista: Harris czy Trump – kto będzie lepszy dla Polski? To nie jest wcale oczywiste
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Publicystyka
Jarosław Kuisz: W USA zapanuje faszyzm?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje