Inwestujemy w kulturę, bo miasto musi odżyć

Mimo pandemii i rosnących cen nieruchomości miasto się nie wyludnia. Tutaj się pracuje, chodzi do szkoły i utrzymuje meldunek – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Publikacja: 26.05.2021 21:00

Inwestujemy w kulturę, bo miasto musi odżyć

Foto: Fotorzepa. Piotr Guzik

Sprzed pandemii pamiętam Lublin jako miasto pełne młodych ludzi na ulicach i w kawiarniach. To się zmieniło?

Zdalne nauczanie powoduje, że młodych ludzi jest mniej, ale nie tak pusto jak w innych miastach, bo na 60 tys. studentów aż 7 tys. jest z zagranicy i oni nie wyjechali. Teraz najważniejszym celem jest przywrócenie miasta do życia – jego aktywności społecznej, naukowej czy kulturalnej. Tego oczekują od nas mieszkańcy, dlatego już rozpoczęliśmy program kulturalny. Mam nadzieję, że wkrótce przywrócimy typową lubelską normę, jeśli chodzi o liczbę projektów kulturalnych, aktywność społeczną i oczywiście życie w restauracjach na Starym Mieście. Miasto zabezpieczyło środki na te rodzaje aktywności, choć w czasie pandemii ponieśliśmy straty w wysokości ponad 150 mln zł. Dlatego, by utrzymać aktywność zarówno w życiu codziennym, jak i w wymiarze inwestycyjnym, musieliśmy sięgnąć po kredyty i dodatkowe środki. Uważamy jednak, że to niezbędne, bo miasto musi na nowo odżyć. Lublin jest miastem ludzi młodych, którzy chcą jak najszybciej wrócić do dawnych aktywności.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Polityka
Donald Tusk nie leci do Berlina. Przez wybory w Polsce
Polityka
Karol Nawrocki z niejawnym majątkiem. Zdanie zmienił pod naciskiem opinii publicznej
Polityka
Pałac Prezydencki: Watykan, nastroje wyborców i zmęczenie duopolem - rozmowa z Marcinem Dumą
Polityka
Drugie mieszkanie Karola Nawrockiego. Co wiadomo w sprawie
Polityka
Nawrocki o kontrowersjach wokół kawalerki przejętej od Jerzego Ż. „Nie mam kluczy”
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku