#RZECZoPOLITYCE Godzic: Brak informacji to dezinformacja

Coraz mniej czujemy, że telewizja publiczna jest nasza, a czujemy, że jest wroga, kiedy kilkanascie sekund mówi o wydarzeniu, którym żyje cała Polska. Brak informacji jest haniebnym błędem, jest dezinformacją - uważa prof. Wiesław Godzic, medioznawca i socjolog, autor książki "Okrakiem na barykadzie".

Aktualizacja: 17.01.2017 09:31 Publikacja: 17.01.2017 08:07

#RZECZoPOLITYCE Godzic: Brak informacji to dezinformacja

Foto: rp.pl

- Tak to wygląda, że mamy bardziej ciennikarzy, niż dziennikarzy. Wielu dziennikarzy mówi, że stabloidyzowali się dlatego, że tego oczekuje od nich publiczność, która chce, aby było lekko, łatwo i przyjemnie. Nie ma w tym nic złego, gdy dziennikarz ogłosi: jestem dziennikarzem celebrytą, ale w Polsce się tego wstydzimy. A celebrytą trzeba umieć być - mówił gość programu.

- Nie wiem, dlaczego udaje się program Łukasza Jakubiaka, bo formuła jest prymitywnie prosta. Wziąć ludzi, ustawić w niekomfortowym miejscu i zadawać nie najmądrzejsze pytania. To jest fenomen "bycia w telewizji". W telewizji nie chodzi o to, żeby ją oglądać, ale żeby w niej być. Mnie się podoba idea medium narodowego, w którym mówi się poważnie o najpoważniejszych rzeczach, a tymczasem media narodowe idą w stronę tabloidyzacji - uważa prof. Godzic. 

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Polityka
„Stawka jest wysoka”. Tusk pisze o „realizacji rosyjskich interesów z głupoty lub z wyrachowania”
Polityka
Sondaż: Kto był najlepszym szefem MSZ ostatniej dekady? Wyraźny zwycięzca
Polityka
Awantura w Białym Domu. Reakcje polityków PiS
Polityka
„Polityczne Michałki”: Co dzieje się z kampanią Nawrockiego, czy Mentzen utrzyma impet, PO korzysta na geopolityce
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Polityka
Rafał Trzaskowski pytany o Sławomira Mentzena: Polacy nie raz się zdziwią
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”