Stowarzyszenie Wiosna księdza Stryczka: Paczka, która zmienia Polaków

Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy przybyła poważna konkurencja – Stowarzyszenie Wiosna księdza Stryczka. Tyle że w akcjach charytatywnych krakowskiego kapłana nie chodzi o to, by bić rekordy popularności czy prowadzić wojny światopoglądowe.

Aktualizacja: 28.12.2014 14:41 Publikacja: 28.12.2014 13:00

Radość w oczach dzieciaków: nie do podrobienia. Fot. Dawid Chalimoniuk

Radość w oczach dzieciaków: nie do podrobienia. Fot. Dawid Chalimoniuk

Foto: Agencja Gazeta

„Bóg nie potrzebuje ludzi doskonałych – potrzebuje ludzi rozpalonych. Ci doskonali ciągle cyzelują swoje różnego rodzaju wady, a inni potrzebni im są po to, aby pokazać swoją doskonałość. My powinniśmy być tymi, którzy dają innym światło i ciepło mimo swoich wad" – napisał 9 grudnia na swoim blogu dla milionerów ks. Jacek Stryczek, krakowski duszpasterz akademicki i ludzi biznesu.

Ten jego rodzaj posługi nie jest jednak szeroko znany. Dla przeciętnego Kowalskiego ks. Stryczek jest bowiem tym, który wymyślił Szlachetną Paczkę, akcję charytatywną, z roku na rok bijącą rekordy popularności. – Szlachetna Paczka symbolicznie rozpoczyna sezon przedświąteczny. Wszystko toczy się równolegle z przygotowaniami świątecznymi. Nastrój oczekiwania tak się udziela, że Polacy chętnie się w tę akcję angażują – mówi prof. Zbigniew Nęcki, psycholog społeczny.

Pozostało 94% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
Piotr Zaremba: Granice sąsiedzkiej cierpliwości
Plus Minus
Nie dać się zagłodzić
Plus Minus
„The Boys”: Make America Great Again
Plus Minus
Jan Maciejewski: Gospodarowanie klęską
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Plus Minus
„Bombaj/Mumbaj. Podszepty miasta”: Indie tropami książki
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki