Darmowy internet umarł. Co teraz?

Rosnące koszty korzystania z sieci, dążenie do modelu subskrypcyjnego, kłopoty z bezpieczeństwem w internecie z jednej strony, a z cenzurą z drugiej, przesyt związany z nadmiarem rozwiązań opierających się na sztucznej inteligencji… Oto, czego spodziewać się po 2024 roku na rynku technologicznym.

Aktualizacja: 01.01.2024 09:20 Publikacja: 29.12.2023 17:00

rys.Mirosław Owczarek

rys.Mirosław Owczarek

Jeżeli produkt jest darmowy, to ty jesteś produktem”. Taka zasada dominowała przez ostatnią dekadę. Jednak powoli przestaje mieć zastosowanie. Nie oznacza to w żadnym wypadku, że dane o użytkownikach internetu przestaną mieć znaczenie – nadal będą zbierane i wykorzystywane do karmienia nienasyconych modeli sztucznej inteligencji. Jednak dodatkowo użytkownicy będą za to płacić.

Dane mniej warte

Pozostało jeszcze 96% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Plus Minus
„Czechowicz. 20 i 2”: Syn praczki i syfilityka
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Plus Minus
„ale”: Wschodnia aura
Plus Minus
„Inwazja uzdrawiaczy ciał”: W poszukiwaniu zdrowia
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Plus Minus
„Arcane”: Animowana apokalipsa
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku