Michał Szułdrzyński: Media społecznościowe to komunikacyjne piekło

Rzeczywistość zbudowana na dosłowności byłaby najgorszym z możliwych miejsc.

Publikacja: 01.12.2023 17:00

Michał Szułdrzyński: Media społecznościowe to komunikacyjne piekło

Foto: AdobeStock

Wyobraźcie sobie państwo, jak by wyglądała nasza codzienność, gdyby każdy, z kim się spotykamy, traktował wszystko, co mówimy, całkowicie dosłownie. Gdyby ludzie, którzy nas otaczają, nie mieli poczucia humoru, nie wiedzieli, co to ironia. Ironia zgodnie ze słownikową definicją to osiąganie efektu komicznego poprzez niezgodność wypowiedzi na różnych jej poziomach – a więc na przeciwieństwie pomiędzy tym, co powiedziane wprost, a tym, co jest niedopowiedziane, będące pewnym założeniem.

Pozostało 88% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
Mariusz Cieślik: Kononowicz patronem rządu Donalda Tuska. Nie będzie niczego
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Plus Minus
Gość "Plusa Minusa" poleca. Vincent V. Severski: Notatki na marginesie Eco
Plus Minus
Dlaczego reprezentacja Portugalii jest zakładnikiem Cristiano Ronaldo
Plus Minus
„Oszustwo”: Tak, żeby wszystkim się podobało
Plus Minus
Jan Bończa-Szabłowski: Fotel dla pani Eli
Plus Minus
„Projekt A.R.T. Na ratunek arcydziełom”: Sztuka pomagania