Aktualizacja: 07.05.2025 11:08 Publikacja: 21.04.2023 17:00
Foto: mat.pras.
Kosmiczne strzelaniny stanowią integralną część historii gier. Ich protoplasta „Spacewar!” powstał w 1962 r. i działał na komputerze PDP-1, kosztującym wówczas równowartość dzisiejszego miliona dolarów. Kilkanaście kresek i kropek poruszających się po ekranie musiało grającemu wystarczyć, za resztę odpowiadała wyobraźnia.
W dzisiejszych czasach jest łatwiej, dostajemy wszystko na tacy: rozbudowane fabuły, dopracowane, trójwymiarowe modele statków kosmicznych, odgłosy wystrzałów i muzykę w tle. Wrażenie immersji jest siłą rzeczy o wiele większe. Przekonuje o tym „Everspace 2”, najnowsze dzieło RockFish Games. To efektowny tytuł, który podniesie ciśnienie miłośnikom zręcznościowych walk w kosmosie. To nie jest symulator. Sterowanie kosmicznym myśliwcem uproszczono tu do granic możliwości. Obserwuje się go od tyłu, jak bohaterów gier third person perspective, i kieruje w dowolną stronę. Steruje się też widocznym na ekranie celownikiem, który pozwala szybko niszczyć wrogie jednostki. Otarcie się o kosmiczną skałę nie okazuje się problemem, podobnie jak wykonanie gwałtownego zwrotu czy przebicie się przez tunel.
„Przyszłość” Naomi Alderman jest dobrze napisana, lecz słabo pomyślana. Tym samym wkracza w obszar naiwności. Bo...
W „Pilo and the Holobook” gracze wcielają się w kosmicznego lisa odkrywcę.
Jesteśmy zbudowani z tego samego „materiału”, a jednak starzejemy się inaczej.
Oglądam raczej starsze filmy. Ostatnio puściłam córkom film „Good bye, Lenin!” i zrobił na mnie większe wrażenie...
W nowym dziele twórcy „Peaky Blinders” bohaterowie, nawet ci szlachetni, noszą w sobie mrok. Jedni nauczyli się...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas