Maciej Wróbel: Odpowiedzialność Amazona za naruszenie znaku towarowego

Unijny Trybunał stwierdził, że Amazon nie ponosi odpowiedzialności za nieświadome naruszanie znaku towarowego. Orzeczenie to jeszcze bardziej ogranicza odpowiedzialność gigantów handlu na rynku elektronicznym za naruszanie praw własności intelektualnej.

Publikacja: 07.09.2020 13:09

Maciej Wróbel: Odpowiedzialność Amazona za naruszenie znaku towarowego

TSUE w dniu 2 kwietnia 2020 r. (C-567/18) wydał wyrok, w którym stwierdził, że Amazon nie ponosi odpowiedzialności za nieświadome naruszenie znaku towarowego. Sprawa dotyczyła niemieckiej spółki Coty, właściciela unijnego znaku towarowego na perfum Davidoff. Otóż Amazon w ramach swoich usług na platformie internetowej pozwala zewnętrznym sprzedawcom ogłaszać oferty dotyczące sprzedaży różnych towarów. W razie zakupu takiego towaru, umowa zawierana jest bezpośrednio pomiędzy tym zewnętrznym sprzedawcą, a klientem strony Amazon. Amazon jest odpowiedzialny wtedy tylko za magazynowanie takich towarów oraz za ich wysyłkę.

Pozostało 93% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Ministerstwo Efektywności Rządu. Jak poradzi sobie Elon Musk?
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Państwo zdemontuje się samo
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Powrotu do kompromisu aborcyjnego nie będzie
Opinie Prawne
Isański, Kozłowski: Wielka mistyfikacja - przepisizm zamiast praw
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Opinie Prawne
Maciej Gawroński: Nie mnóżmy strażników sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje