Tajemniczy klient zapuka do banku

Pracownicy UOKiK będą mogli korzystać z instytucji tajemniczego klienta, tj. anonimowo kontrolować przedsiębiorców, podając się za osoby zainteresowane nabyciem towarów lub usług – piszą prawnicy.

Aktualizacja: 28.07.2016 15:36 Publikacja: 28.07.2016 09:23

Tajemniczy klient zapuka do banku

Foto: 123RF

Nowe uprawnienie przysługuje Prezesowi UOKiK od 17 kwietnia 2016 r. na mocy nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Ponadto Prezes UOKiK i Przewodniczący KNF podpisali 23 czerwca porozumienie w sprawie współpracy w zakresie mystery shopping. W praktyce powinno się ono przełożyć na wspólne działania w zakresie sprawdzania poprawności funkcjonowania przedsiębiorców, a do banków, ubezpieczycieli i innych firm z sektora finansowego mogą wkrótce zawitać pracownicy UOKiK, którzy anonimowo sprawdzą sposób działania instytucji finansowych.

Pozostało 91% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Policjant zginął z rąk kolegi – ta tragedia ma drugie dno
Opinie Prawne
Tomasz Siemiątkowski: Szkodliwa nadregulacja w sprawie cyberbezpieczeństwa
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Czy wolne w Wigilię ma sens? Biznes wcale nie musi na tym stracić
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Awantura o składki. Dlaczego Janusz zapłaci, a Johanes już nie?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Opinie Prawne
Łukasz Guza: Trzy wnioski po rządowych zmianach składki zdrowotnej